vest_racing Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 (endret) Tenkte eg skulle lage en liten prosjekt tråd om bilen min.. Har blitt endel forandringer i det siste... Planen var å få bygget deler av motoren i New Zealand, dette ble forandret. Slik at nå blir hele motoren bygget i der, så det er bare å få mappet den når den kommer til norge.. Her er et lite utdrag av oppsettet på bilen: Ny 2 delers veiv. Nye rotor hus. Nye side plater. Nye s4 rotore. Nye 20b stationary gir. (Litt dårlig på oversettelse) Nye bærelager. Ny oljepumpe. Ny motvekt bak. Nye fjærer/pakninger. Nye SCR apex seals. Nye Arp studs. Balansering av motor. Nytt Frontdeksel/bunnpanne. Nye 1600cc dyser 4 stk. Nytt 85mm spjeldhus. Nytt custom innsug. Microtech LT10s motorstyring.. GT 42r turbo. For og si det sånn så der dette nesten en helt ny motor, bare litt oppgradert. Sikkert en del på listen som eg har glemt.. Bilen var eg å hentet i Oslo i fjord på sen høsten.. Da så den slik ut: Er en Japansk bil, men blir bygget om til LHD.. Alt av interiør er tatt ut for å få bilen så lett som mulig.. Her er noen bilder av bilen under demontering, er desverre litt dårlige bilder.. Men får trøste seg med det at eg har nå kjøpt meg et nytt kamera..:) Her er fronten demontert.. Intercooleren som sto på, bilr en liten oppgradering der. Di org oljekjølerene, blir også byttet ut med noen større. Bilde av motor før demontering. Her er radiatoren ute ac radiatoren står igjen. Begge ryker rett i søpla...:) Her er alt av radiatore i søpla. Her har eg etter mye styr fått ut motoren. Her er motoren ute av bilen. HKS dobbel cluch. Trenger litt hjelp når en begynner å ta ut interiøret. Her er dashbordet ute. Her bilen så godt som helt demontert. Bilder av bakstillinga. Litt hull som må sveises igjen. Endret April 25, 2010 av vest_racing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Enda flere hull som må sveises. Her er sveisinga igang. Og når en har sveisa må en jo tinne, så utstyr er kjøpt inn. En må jo også ha litt hjelp siden det er første gang. Her har vi skrapet ut endel kg med asfalt matter. Så nå er bilen klar for en liten tur til et firma som skal kalkblåse den inni og under. Har også handlet megen lakksprøyte for grunning/sprøytesparkel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Bilen skal også få seg et skikkelig bur, og en liten versjon av røramme framme. Et par bilder av en tilnærmet lik ramme som eg skal bygge. Her er et par bilder av stolene som skal i bilen. Disse er av merke Border. Bilder som eg fikk fra New Zealand her om dagen. Spjeldhuset. PP huset. Flange til innsuget som er laser kuttet. Dyser, spjeldhus, rør og div til innsuget. Dummy motor som innsuget blir bygget opp på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Motoren blir en så kalla Peripheral porta motor.. Som med dette oppsetet skal brems rundt 700hk på hjula. Jobber litt med å finne ut hvilke spes eg skal ha på turbo, slik at vi får den så kjørbar som mulig på bane.. Håper på positiv tilbake meldinger på prosjektet..;) Dette skal bli en show bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Dam'n! Høres veldig rått ut , og bilen din var utrulig vakker. Plis ikke skift fangere osv sette på bodykit, den var jo drit pen. Jeg ville bare bytta ut den nedre lippa på frontfangeren med en i karbon elns. Uansett hørtes ut som en rå motor også! Lykke Til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Dam'n! Høres veldig rått ut , og bilen din var utrulig vakker. Plis ikke skift fangere osv sette på bodykit, den var jo drit pen. Jeg ville bare bytta ut den nedre lippa på frontfangeren med en i karbon elns. Uansett hørtes ut som en rå motor også! Lykke Til! Takktakkk.. Må nok desverre sette på bredere skjermer, pga ellers blir det bare hjulspinn på den... Men det blir ikke så veldig exstremt.. Må ha litt dekk, da dette oppsettet er utreknet til å bremse i overkant av 700hk på hjula ved 30psi i trykk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Takktakkk..Må nok desverre sette på bredere skjermer, pga ellers blir det bare hjulspinn på den... Men det blir ikke så veldig exstremt.. Må ha litt dekk, da dette oppsettet er utreknet til å bremse i overkant av 700hk på hjula ved 30psi i trykk.. Bredda rx7 er fett det! Hvor mange bar er 30 psi ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Bredda rx7 er fett det! Hvor mange bar er 30 psi ? :) 30Psi er litt over 2bar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Nydlig bil du har fått deg der!! Hvor mange varv vil denne ha max da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Nydlig bil du har fått deg der!! Hvor mange varv vil denne ha max da?? Takk for det.. Maks varv blir avgjort når eg får bremset den. Men med denne veiva som skal brukes, kan eg varve 10 000omdr uten problemer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Når du fjerner asfaltmatter så drit i varmepistol, det er mareritt. Legg heller på tørris slik at du kjøler ned område. Så blir det borte med gummiklubbe, helt genialt. :D Prosjektet er konge:D Keep it up Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Når du fjerner asfaltmatter så drit i varmepistol, det er mareritt. Legg heller på tørris slik at du kjøler ned område. Så blir det borte med gummiklubbe, helt genialt. :D Prosjektet er konge:D Keep it up :thanks Eg brukte det eg hadde eg, men gikk faktisk bedre enn eg hadde trodd.. Vi tok også bare det værste, da den skal kalkblåses.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 eeeh!!! RÅTT :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 eeeh!!! RÅTT :D :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lokar1 Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 dette var virkelig en vakker bil. Fortsett med bilder og rapporter, disse bilene er pene :) og plz, ikke superpimpstyle den, hold den clean, den er så vakker fra før :) Siter http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742 Golf plus 2010 --> [x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg