Gå til innhold

Min Golf IV GTI

Ranger emnet


hosetved

Anbefalte innlegg

Var til Bergen og hentet en Sølvgrå Golf GTI 2000 mod. for noen uker siden. Bilen var helt orginal og kun 2 voksne eiere med 107 000km på telleren med fullt servicehefte og nye bremser.

 

dsc00433zl4.jpg

 

Det jeg har gjort med bilen hittil er å slettet feilkodene til airbaglampa, montert BSR luftfilter med varmeskjold og det kom en pakke med justerbart senkesett i posten her en dag (weitec). Polerte også bilen i helga med Autoglym, med lakkrens, polering og hardvoks.

 

img0510fd4.jpg

 

Planen videre er:

-Montere senkesettet

-Nye felger 18" eller 19". Noen tips? Har sett litt på RS4 II, BBS CH og TSW Kyalami.

-Bytte ut frontleppa og lakkere helt ned. Kom gjerne med forslag

-Montere grøftelys, ender nok opp med hella.

-Effektanlegg, mulig simons, men har ikke hørt så mye positivt om den...

-Takspoiler.. hvilken

-Skaffe meg en midtarmelene foran

-Svak toning/soting av ruter

-Chip fra TS-Racing

-Stereoanlegg kommer også etterhvert.

 

Kom gjerne med forslag! Haster mest med felger og frontleppe evt. hel frontfanger da den gamle har noen riper på en side. Liker ikke de med alt for mye "plastikformer" på...

2000 GOLF IV GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til Bergen og hentet en Sølvgrå Golf GTI 2000 mod. for noen uker siden. Bilen var helt orginal og kun 2 voksne eiere med 107 000km på telleren med fullt servicehefte og nye bremser.

 

dsc00433zl4.jpg

 

Det jeg har gjort med bilen hittil er å slettet feilkodene til airbaglampa, montert BSR luftfilter med varmeskjold og det kom en pakke med justerbart senkesett i posten her en dag (weitec). Polerte også bilen i helga med Autoglym, med lakkrens, polering og hardvoks.

 

img0510fd4.jpg

 

Planen videre er:

-Montere senkesettet

-Nye felger 18" eller 19". Noen tips? Har sett litt på RS4 II, BBS CH og TSW Kyalami.

-Bytte ut frontleppa og lakkere helt ned. Kom gjerne med forslag

-Montere grøftelys, ender nok opp med hella.

-Effektanlegg, mulig simons, men har ikke hørt så mye positivt om den...

-Takspoiler.. hvilken

-Skaffe meg en midtarmelene foran

-Svak toning/soting av ruter

-Chip fra TS-Racing

-Stereoanlegg kommer også etterhvert.

 

Kom gjerne med forslag! Haster mest med felger og frontleppe evt. hel frontfanger da den gamle har noen riper på en side. Liker ikke de med alt for mye "plastikformer" på...

 

 

grattis med konge bil;)

åssen stil har du tenkt og kjøre på denne da?=)

 

syns rs4 II blir litt kjedlige

di to andre valgene er jo helt gud da;)

Spess bbs CH

men kan også ta en titt på rial daytona ?

samme som CH bare en del billigere vil jeg tro

lykke til vidre med golfen.

 

Mvh Joachim

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har bestilt jubileumsleppa foran, R32 sideskjørt og R32 baklukespoiler. Har også senket bilen med Weitech justerbart senkesett (KV som produserer dette). Høres ut som jeg må bytte til R32 stabstag også, skraper på drivakslingen i kraftige venstresvinger :shake

dsc00466dy1.jpg

Mangler fortsatt felger, har mest lyst på BBS CH men de er alt for dyre.

2000 GOLF IV GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har fått på nye felger, BBS CK 8X18 med 225/40-18 dekk og byttet til R32 stabstag og lenkearmer. Bilen fikk også ny antenne og xenonmatch pærer. Og justert den litt ned, spesielt foran. Og fjernet antenna og emblemene på bakluka. Kom en pakke med hella grøftelys, jubileum frontleppe og takspoiler fra TM-tuning en dag. Dette skal lakkeres sammen med sidekjørta og en ny leppe bak fra V6 4-motion, da den har utsparing for dobbel eksos så jeg får hevet den enderøra litt.

 

f_img05491qo4m_6e65762.jpg

 

Har litt lyst på å lakke grillen svart, usikker om jeg skal lakkere den jeg har eller bytte til emblemfri grill med slik halvmåne som dekker til hullet i pansret og fangeren foran

 

Er også usikker på om jeg skal bruke hella grøftelysene da de dekker for intercooleren en god del, ser at en del har montert dem likevel.

2000 GOLF IV GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke hevet endrøra noe særlig. Den typen som er beregnet til å gå igjennom nedre del av fangeren bak koster bare bakpotta over 3000kr og hele komplett litt åver 4000kr Begynner og vurdere denne riegerleppa så eksosen ikke ser ut som den henger så mye ned bak:

 

t_33333333333m_8701af0.jpg

 

 

t_33333333333m_8701af0.jpg

 

Er lik denne, bortsett fra att den kun har utsparing til eksos på venstre side orginalt.

 

Er svært usikker på hvordan den gjør seg sammen med jubileumsleppa foran og R32 look sideskjørter Hva tror dere?

2000 GOLF IV GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår