Gå til innhold

Prosjekt i helga: Senking, lakkering ++ <- BILDER

Ranger emnet


1984GTD

Anbefalte innlegg

Fikk senkesett i posten i dag. Skal opp tidlig i morgen og få på dette på bilen. Det er forøvrig cobra senkefjærer og cobra sport-dempere som skal på. 40/40 senking til å begynne med. Blir kanskje 60/40 hvis jeg ikke blir fornøyd med fronten. Er dette et bra senkesett. kvalitet?

 

IMG_6400.jpg

 

Poster bilder av resultet i morgen. Håper det blir bra.

 

Noen som har røvertips anngående demontering, montering, fyr i vei. Ellers tror jeg det skal gå smuud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man trenger ikke noen spesialverktøy av noen slag for å skru av / på demperene?

 

Det kan være kjekt å ha spesial-verktøy (biltema selger vel det). Blir litt lettere da. Tenkte såklart ikke over det når jeg stod og grublet over en måte å få kopp-nøkkelen og ubraco inn i hverandre. Men med ei rør-tang holdt jeg motstand på koppen og vridde med umbraco'en. Løsnet fint oppe i tårnet da (har div bilder av dette btw..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkingen ble gjort ferdig klokka 17 i går (lørdag). Holdt på siden 12:00. Skiftet to stk kule-ledd på bilen fram i samme-slengen, disse satt godt og tok ei stund før jeg fikk de løs.

Men ellers gikk prosessen smerte-fritt. Har en del bilder av senkingen som skal legges ut i kveld. Ble ikke gjort i går da det ble vasking av bil og rett inn i stua til partyparty. Så nå sitter jeg her med litt av en "baksmell".. Men skal få sammlet meg å gå ut å montere midtconsol å golfkule-girkule.

 

40/40 senkingen er en helt grei senking (blir bilder), men jeg kunne godt levd med 60/40 ser jeg nå. Bilen ble riktig-nokk lavere nå enn før, men det er ikke store forskjellen. Det ser ikke ut som om den er senka for en vanlig kis i gata, det er litt synd da. Men ellers ble bilen vanvittig mye bedre å kjøre med de demperne og fjærene. Stiv og smuud å kjøre med, skikkelig snadder. Og jeg ble happy da fartsdumpene i gata ikke bydde på problemer. Mye bedre å kjøre over de nå enn før. Slipper vågginga opp å ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_6372.jpg

Utgangs-punkt. Originale-fjærer. Skal lakkere kanalene svart, få på lister.

 

IMG_6408.jpg

Senking fram

 

IMG_6411.jpg

Dempere fram.

 

IMG_6456.jpg

Demper påmontert. Lakkerte bremsecalippere også. Snadder

 

IMG_6417.jpg

Dårlig endeledd

 

IMG_6418.jpg

Satt noe inni helvette godt den gamle

 

IMG_6425.jpg

Demper bak påmontert

 

IMG_6426.jpg

Gjenget girstanga for å få plass til ny girkule (svart golfball)

MEN HVA ER DENNE KNAPPEN HER?? Skjult-turbo knapp under den gamle midtkonsolen. 100hk mere når knappen er "on" :roll:

 

IMG_6428.jpg

Mysko-knapp

 

IMG_6453.jpg

Resultatet etter senkingen. Ble mye bedre å kjøre. Stiv og god!

 

I skrivende-stund driver jeg på og lakkerer bremse-tromlene bak. Har pusset de ned nå og grunnet de. Skal bli rød som kalipperne framme. Små-plukk..

 

Neste prosjekt er god stereo, med nye 6x9, ny cd-spiller, to stk forsterkere, og en syk subb som jeg kjøpte i 2001 for 12000 (12" med enormt trykk), og lister på bilen, nye speil, fjerne antenne med ny antenne på taket.

Ellers er montoren god den, ny olje og filter, luftfilter, nye glødeplugger, nye bremser rundt om, nye bremseslanger/rør, tja og noe mer. Har med andre ord kostet noen lapper denne bilen. Målet er å få den rå, føler jeg er på god vei nå.

 

Kom med forslag til hva jeg kan gjøre mer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, det ble brukbar senking. Slipper å kjøre i 5kmt over en fartshump. Men kunne godt fått senka nesa litt mer. Men det får bli en annen gang.

Felgene hentet jeg forrige helg, heter vel MIM de der. 15" med noen centi kant. Skal polere felgene snart og få fram glansen, da blir de straks penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra dette, felgene tok sei bedre ut med senka golf;) Har du flere bilder etter senkinga, så sleng dem ut, vi liker bilder:)

Ta å lakke grillen og smøre over fangerne slik at dem blir svart å fin igjen å står i stil med hjulbuelsitene:)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mere bilder av bilen, men syns den ser for spak ut enda. Har lyst til å få lakkert kanalene svart og få på lister, skifte speil og få bort antenna. Men dette er da egentlig små ting da. Men helheten blir bedre med svarte kanaler og svarte lister.

 

Jepp, bumpershine, og felgpussing blir det også.

 

IMG_6451.jpg

Trommelen når jeg begynte i dag.

 

IMG_6454.jpg

Finpusset og grunning/primer

 

IMG_6458.jpg

Første lag lakk, blir 2 lag til. Skal være skikkelig vettu. Begynner å ta form dette nå.

 

IMG_6461.jpg

Strøk nummer 3 på kalipperne framme, dette begynner også å ta form nå. Blir pent dette mellom felgene.

 

Flere bilder av hele bilen kommer det også. Gleder meg til å få puste ut og kan kjøre med denne bilen. Vil helst ikke på gata med den nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det ble mye lakkering i dag. Skal bli godt å bli ferdig med dette.

 

Har begynt på kanalene nå, tenkte det var like greit å starte på det når jeg først var i gang med lakkering av bremse-kalipperne.

 

IMG_6463.jpg

Orange

 

IMG_6464.jpg

Maskering

 

IMG_6465.jpg

Første strøk grunning på begge sider. Blir finpussing på grunningen og noen strøk svart lakk.

Gleder meg til å se resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår