Gå til innhold

Bensinpumpe får ikke nok strøm?

Ranger emnet


SykT!

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en 94 opel astra 1,8 16v som etter en kjøretur ikke ville starte mer. Bensinpumpen gikk ikke lenger når jeg vred om tenningen, så jeg tenkte at pumpa var gått. Fikk jeg tak i ny pumpe, men fortsatt ingenting.

 

Prøvde å måle om den fikk nokk strøm, men den får kun 4,47 volt, kommer opp mot 8 hvis jeg prøver å starte bilen. Tenkte kanskje det kunne ha noe med releet å gjøre, så byttet det, men fortsatt samme problem.

 

Kanskje det er hjernen som har tatt kveld? er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå, noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da kan det være overløp til jord tidligere i kretsen (Altså før sikringsboksen. Vis du har en megger, så kan du megge fra sikringsboksen og mot jord (Bare husk å ta ut hjernen først :P)

Da finner du ut om du har bra eller dårlig jording. Vi burde snakke noen mega ohm i allefall mot jord. Kan ikke verdiene på bil ledninger. Men har du typ 200 ohm, så har du en ledning med ødelagt isolasjon.

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du sjekket bensinpumpereleet ditt?

På nesten alle biler med el pumpe sitter det et separat rele til denne. Bare se i instruksjonsboka hvilket rele det er og hvor dette sitter.

Hvis du ikke finner ut av det kan du jo bare legge opp et ekstra elopplegg med rele som startes med tenninga, nærlysa eller lignende.

Jeg har noen ganger dårlig kontakt i bensinpumpereleet på min MB 230 fra 1985. La bare opp et paralelt strømopplegg der har jeg tatt styrestrøm fra nærlyset, slik at hvis det originale releet skulle svikte, så kommer jeg meg videre uansett.(kanskje upraktisk å koble den på parklyset da pumpa vil surre og gå selv hvis du står stille i veikanten med motoren av) Nå har det første fungert bra lenge, så jeg har plukket ut sikringen fra batteriet til det ekstra releet, men hvis det krangler igjen er det fort gjort å sette inn den igjen og slå på nærlyset.

 

Håper dette kunne være til litt hjelp.

 

MVH Frangran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår