Gå til innhold

Turboproblem! Hjelp.

Ranger emnet


Myrvang

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har en golf 1 1,8. Det står en ihi turbo på denne, åsså har jeg microdynamics styring til den.

Problemet er at turboen ikke klarer å holde på trykket.

Før laddet den på nesten 0,9 bar. Nå slipper den trykket på 0,5 bar. Har prøvd å bytta den ''klokka'' som åpner spjeldet.

Noen som vet hva det kan være? Er turboen ødelagt? Har kjent på lagrene i turboen og de kjennes bra ut...

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier "før". Men hva er "før"? Du ladet 0.9 nå lader den bare 0.5, hva har du gjort i mellomtiden?

 

den lader jo like godt fordet om den suger falskluft på innsugs siden da, men er nok enten wastegate som dumper eksosen alt for tidlig, trykk slanger/ic som lekker, eller dumpventil som dumper tidlig.

 

Sikker på det? Det er jo trykk der, og det trykker går jo letteste veien, som er ut der det er lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har blitt gjort er at jeg har hatt ute motoren og fått den overhalt... Etter dette jikk ladetrykket ned. Når jeg følger med turbotrykksmåleren så går den ned til null når den når nesten 0,5 bar, og da har jeg bare 4000 rpm og må gire til neste gir... Har fortsatt ikke funnet noen lekkasjer.. Det er veldig vanskelig å komme til i motorromme mitt for det er så j§§§§ trangt neddi der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier "før". Men hva er "før"? Du ladet 0.9 nå lader den bare 0.5, hva har du gjort i mellomtiden?

 

 

 

Sikker på det? Det er jo trykk der, og det trykker går jo letteste veien, som er ut der det er lekkasje.

 

Ja :P den lader like mye fordet om den lekker en plass på innsugs siden.. ( mener ikke etter turbo da altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår