Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
solid

Manta - panser og spoiler (bilde)

Rate this topic

Recommended Posts

ser ut som et originalt Manta 400 panser med 2 innfelte Kadett GSi luftehull i bak-kant.. ingen manta panser er iallefall originalt med de GSi hullene.. hjemme-snekra sikkert (ikke så vanskelig da)

Originally posted by bidz

ser ut som et originalt Manta 400 panser med 2 innfelte Kadett GSi luftehull i bak-kant.. ingen manta panser er iallefall originalt med de GSi hullene.. hjemme-snekra sikkert (ikke så vanskelig da)

Ikke noen gsi inntak så vidt jeg kan se. Manta 400 hade både de trekantene foran og de to på sidene originalt. Så det er nok et 400 panser. Sikkert støpt i glassfiber eller noe.

Kontakt JHS-Motorsport han skaffer visstnok alt til opel omtrent.

Det der er nok et 400 panser hadde et sånt på mantan min i gamledager, det var i glassfiber.

Jeg solgte det til en kar her i området etter att bilen blei vraka,tror ikke han har brukt det, så da står det et sånt og samler støv en plass her i området.

Kan jo prøve og sjekke opp om han har det fremdeles og evt. hvor mye han skal ha for det..

Man kan få kjøpt slik panser i glassfiber for 474Euro. http://www.fk-shop.de/Aerodynamik-Tuning/Motorhauben-Tuning/MATTIG-GFK-Motorhaube-fuer-Opel-Manta-B-Bj-1975-1988.html

Panseret på bildet, er som Bjone sier det originale i Metall med innstøpte Mattig scoop. Han som eier den Mantan der Fellte inn slike scoop på Ascona Panseret mitt. Men det som er greia er at med alle vibrasjoner på panseret så bruker det å sprekke opp litt rundt scoopa etter en stund. Det på mantabildet har vel blitt mekka oppigjen 2-3ganger. Dog på 15-20år

Disse hadde jeg, men trekanta er vel best å skjære selv hvis man har en god mal.

[ATTACH]26319[/ATTACH]

Panseret mitt ser slik ut under, for de som måtte ønske å se det.

[ATTACH]26320[/ATTACH]

Trekantene har jeg skjært selv med en god mal jeg har fått laget, hullbor i to dimensjoner for å få fine rundinger og dremel til å kutte ut resten

hej allesammen

vis man vil har sådan et sæt kan man køb det hos mig også

men også en komplett Motorhjælm

Pris på Hjælmen 2500 dkkr og for de trekanter +de to andre 900 dkkr+forsendelse.

Ps:Posan : din ting ligger i formen og bliver send i løbe af ugen ok.

Hilsen Dominic

Det er bra:) Posan å jeg bestilte sammen, han bestilte fanger og jeg luftinntakene i panser bare så du vet det. Ettersom jeg har skrevet mail til deg om forespørsel etter disse scoopene :) Mvh Bjone å Posan