Gå til innhold

Motorproblem b230et (88mod)

Ranger emnet


240Rallye

Anbefalte innlegg

Som topic sier så har jeg fått problemer med motoren på min 242.

Den går på 3syldindre (sylinder nr 3 som ikke går).

Det er komp der, pluggledninger er bytta, samt plugger.

Det ryker blått av bilen, lukter ekstremt skarp bensin av eksosen..

Noen som kan ha noe tips eller noe angående dette? Jeg fikk skilter på mandag etter å ha bygget bil i 11/2 år så jæævli kjedelig at den begynte sånn etter 2 dager på veien...

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic sier så har jeg fått problemer med motoren på min 242.

Den går på 3syldindre (sylinder nr 3 som ikke går).

Det er komp der, pluggledninger er bytta, samt plugger.

Det ryker blått av bilen, lukter ekstremt skarp bensin av eksosen..

Noen som kan ha noe tips eller noe angående dette? Jeg fikk skilter på mandag etter å ha bygget bil i 11/2 år så jæævli kjedelig at den begynte sånn etter 2 dager på veien...

 

 

Søk litt rundt på forumet, det er mange som har hatt samme problemet..

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du har sjekka at du har gnist?

 

Hva var komp'en på varm motor?

 

Trykk i kjølesystem eller vannforbruk? (Topp-pakning..)

 

Fikk selv de samme symptomene da jeg blåste topp-pakningen på min b230ft for 2 uker siden.

Min gik på 3 sylindere imellom 15 sekunder og 2 minutter etter oppstart, før den gikk over til 4. Pluggen ble full i vann, og tennte ikke lenger, før jeg fikk rensa opp med høy turtall, og da tennte den på alle 4.

før dette røyk det relativt mye hvitt, og stanken av bensin var absolutt til stede.

 

Jeg bytta topp-pakning, og alt ble bra. så på den gamle at det var brudd mellom sylinder nr 4 og en kjølekanal.... eksosen på syl 4 var rein som ei barnerumpe.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du har sjekka at du har gnist?

 

Hva var komp'en på varm motor?

 

Trykk i kjølesystem eller vannforbruk? (Topp-pakning..)

 

Fikk selv de samme symptomene da jeg blåste topp-pakningen på min b230ft for 2 uker siden.

Min gik på 3 sylindere imellom 15 sekunder og 2 minutter etter oppstart, før den gikk over til 4. Pluggen ble full i vann, og tennte ikke lenger, før jeg fikk rensa opp med høy turtall, og da tennte den på alle 4.

før dette røyk det relativt mye hvitt, og stanken av bensin var absolutt til stede.

 

Jeg bytta topp-pakning, og alt ble bra. så på den gamle at det var brudd mellom sylinder nr 4 og en kjølekanal.... eksosen på syl 4 var rein som ei barnerumpe.

 

Var fattern som sjekket den så jeg så ikke hva den var for noe. Men, den var visst ok. Å er gnist ja.

Er ikke vannforbruk el noe heller.. Så, begynt på at det kan være en temperatur føler? Den bruker nok litt mer bensin enn vanlig, å det kommer ut igjen bensin i overgangen til turbo fra manifold. Så ryker derfra..

Men, vet liksom ikke helt hva vi skal gjøre.. Om vi skal prøve bytte temp følere...!?

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår