Gå til innhold

Kjøpe civic - 1.4 for lite?


Niberlin

Anbefalte innlegg

Jeg har en regel. Ikke kjøp motorer mindre enn colaflasker, men har begynt å tenke litt på en civic. Og den prisklassen jeg er i "til 70 000,-"

 

Jeg liker veldig hvordan både 92-95 og 95-00 civicene ser ut. spesielt jdmstylet, men har ikke akkurat lyst å kjøpe en "kjærringbil"

 

jeg har to tanker om disse bilene. 92-95(1,5l) = for "gammelt" og 95-00(1,4l) = for liten motor. Hvordan er disse bilene på veien?

Er 1.4 for liten motor? Går mest etter utseende jeg en gang skal bygge, men akslerasjon må det være uansett.

 

Dette blir førstebil, så penger og slikt er det lite med. Lav forsikring er det jo på disse bilene. Og som førstebil gjør det vel ikke så mye om man kjører en 92-95 modell, eller en 1,4 liter.

 

Hva har dere å si til disse bilene. Er slik at jeg ikke har råd, eller prioriterer VTI i førsteomgang.

 

Hva sier dere?

Sjekk forresten ut hondatråden i mediaforumet. Så skjønner dere fort hvorfor jeg vil ha hatchback =)

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og 95-00(1,4l) = for liten motor. Hvordan er disse bilene på veien?

Er 1.4 for liten motor?

 

1,4IS'en går faktisk helt greit til å ha kun 90hk. Men du må kjøre dem ganske høyt på turtall hvis du skal kjøre litt hardt ;) Er også ganske gode biler å kjøre, og ligger bra på veien med litt senking. Motoren (D14a4) tåler også godt å bli kjørt hardt med masse turtall uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg hadde 1.4is og den gikk ok. Over 100 så dauer den av en del. Men ellers var den både lettkjørt og god å kjøre.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for det nyere EK-karosseriet. Har eid noen civic'er igjennom årene og synes faktisk Ek'ene er de peneste som er lagd.

 

1.4is er visstnok er helt grei bil (har ikke eid modellen selv).

Hadde jeg vært deg hadde jeg lett etter en gul en ;)

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår