VCE Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Ei venninde av meg skal bytte dempere på sin senkede '96 Ford Escort RS2000, og jeg har god pris på et sett KYB GR-2 dempere - er dette tilsvarende standard dempere, eller er det noe kraftigere saker? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Dette ser ut til å være en nyere versjon av dempere jeg har på min 240, jeg er fornøyd med mine hvetfall, på min gjorde de (sammen med senking vel å merke) en stor forskjell på krengingen på bilen. Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 KYB-merkede dempere er vel Kayaba-dempere det...mye brukt som OEM på sportssykler etc,så de er gode de... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Er det bedre enn originale dempere? På hjemmesidene til KYB sier de at de er en blanding mellom komfort og performance... Jeg kan få tak i de til 988 kr/hjørne, er det verdt det? Fra forhandleren: "KYB GR-2 gas shocks and struts rely on velocity-sensitive valving to respond to changing road conditions for a smooth, comfortable ride. They feature sintered-iron pistons and guide rods for strength, hard-chrome piston rods for added durability, and seamless cylinders and eyerings that eliminate the typical weak points found in other brands' products. GR-2 shocks and struts also have a patented check valve to minimize foaming and aeration and maintain control under tough conditions." Det står også at det er "Twin tube" - ikke at jeg vet hva det er... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Er det bedre enn originale dempere? På hjemmesidene til KYB sier de at de er en blanding mellom komfort og performance... Skulle virke bra det...vi har så dårlige veier her at en "performance"-oppsatt bil fra utlandet bare hadde hoppet av veien...alt for stiv til å ta opp god gammel norsk telehiv.. Det står også at det er "Twin tube" - ikke at jeg vet hva det er... Ikke jeg heller... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Twin-tube betyr bare at det er et rør som går utenpå demperen. Den tynne akselen til stempelet inni demperen synes ikke. ... Bilder er bra... Øverste er singel-tube, de to andre er twin-tube. Ikke spessielt interessant. Hørte foresten aldri noe vondt om KYB når jeg jobbet på BilXtra før. Solgte det fremfor alt annet i fleste tilfeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Ja, men er det en "standard" gassdemper (den er billigst fra KYB) eller er det noe bedre enn f.eks en Monroe gassdemper? boXer: Ikke enig...her er et bilde ab demperen: EDIT: Og her er litt teknisk om dempere - google er min venn :D: http://www.monroe.com/tech_support/tec_shockabsorbers.asp Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 Har KYB bak på min 240 og de er stive og fine, fungerer utmerket til mitt bruk! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.