Gå til innhold

Universal krengingshemmer for rally?

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Har hørt at det finnes universale krengingshemmere som brukes på rallybiler.

Krengingshemmerne jeg er ute etter består ev en rett torsjons stang som er splinset i begge ender slik at man kan sette på løse armer med tilsvarende splinsede hull.

 

Noen som har vært borti noe sånt?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kollevold.no har de. kosta 3000 kr ca, består av et hydraulikk rør, som du sveiser to blader i hver ende på, de bladene kan stå rett opp (veldig stivt) eller du kan løsne kontramuttere og vri de 90 grader og få et mykere krengestag. Så du kan kappe røret i den lengden du trenger, sveise på bladene. som kan dreies, så har du justerbare krengestag. Ser veldig ålreit ut. Har tenkt til å teste de en dag. Når jeg har gjort alt annet osv ... :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill.

Skjønner prinsippet (tror jeg). Det vil m.a.o. si at det er kun "knivene" som gir etter, ikke sant? Selve hydraulikkrøret skal ikke vri seg, men bare følge fjærings bevegelsene som er like på begge hjul?

 

Jeg har jo fortsatt liggende noen meter med sømløst hydraulikkrør etter at jeg bygde momentstagene til Jaguar bakakselen...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er visst hydraulikkrør som du får kjøpt på tess feks. som brukes på det universale krengestaget du kjøper på kollevold. så du kan kjøpe røret på kollevold eller på tess om du vil. så kjøpe de justerbare bladene på kollevold

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår