Hazert Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Hei, sitter å spekulerer på om jeg skal ta å kjøpe felger i utlandet. har fått gode priser med et firma i usa. Men lurer på om hvor mye vil prisen stige når de kommer inn til landet? Jeg har fått pris på felgene, uten dekk.. og frakta.. Hva må jeg forvente ellers før de kommer hjem til meg? Blir det mye i toll å moms å styr trur dere? Er det å anbefale ? mvh. Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Det eneste du trenger å gjøre er å legge på 25% av totalprisen (felger + frakt) Det kan være noen mindre gebyrer, men såvidt jeg vet er disse på noen få hundrelapper, alt etter hvilket fraktfirma du bruker. Moms er det ikke på bildeler, så slapp av ;) Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Eh? Det er moms over 3000 kr, vel? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 da ble det 5433kr med frakt og de 25% du sa.. for 4 felger 8,5x19" uten dekk.. ikke så ille :) Eh? Det er moms over 3000 kr, vel? Ville egentlig jeg også tru, opp i den prisen der.. men han sa jo legge til 25% på totalprisen, de 25% er vel momsen han mente? Alt under 200kr er momsfritt fikk jeg høre nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Jeg skal ikke si noe 100% sikkert, men jeg har lest (her på bilforumet.no) at det ikke er moms på bildeler. Det beste er vel egentlig å ringe til ditt lokale tolldistriktskontor ;) Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1811428#post1811428 Fant nettopp link, les selv ;) Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1811428#post1811428Fant nettopp link, les selv ;) Og der sår det at det ikke er TOLL på bildeler, men moms er det på hele beløpet når det overstiger 200.- også moms på fraktsummen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 er moms på absolutt alt som skal inn til norge mersom ja. Alt på kronen over 200,- blir momset, gjerne med et horribelt "posten" gebyr. Fantastisk, kjøpte noen pærer for 205kr eller hva det var og fikk regning for administrasjon hos posten på 179,-. Anyway, bildeler har moms, men ikke tollbehandlingsgebyr :) Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Vær så snill, ikke betal moms.. Få di til å sende som gave/Sponsor.. eller senk "verdien" på pakka.. osv.. betal minst mulig til detta Møkkalandet. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Vær så snill, ikke betal moms.. Få di til å sende som gave/Sponsor.. eller senk "verdien" på pakka.. osv..betal minst mulig til detta Møkkalandet. helt enig, jeg spør alltid de som sender fra utlandet om å skrive ned verdien på pakka. Men sende som gave funker dårlig fordi man må betale moms på ting man FÅR også faktisk. Derimot kan det skrives at det sendes som garanti/reklamasjonssak.. har faktisk blitt avkrevd moms på det også en gang i tiden.. håpløst. Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Eller send det til Sverige og dra og legg om der borte ;) Snyt mest mulig, de i den store barnehagen på tinget snyter deg for mer enn du trur ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 men siden moms må betales så hjelper det vel ikke at avsenderen senker verdibeskrivelsen på pakken? For toll er det jo ikke på det uansett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunamgu Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Jo lavere verdi=jo lavere moms=du sparer cash. Siter e92 320dA e36 320iA Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 okej:) Får si det til de som sender dem:) ikke fått svar på mailen ennå, sendte i går kveld.. Blir disse i 8,5x19" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Si ifra hvordan det går da! Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg