Gå til innhold

Full stopp!

Ranger emnet


Kmo

Anbefalte innlegg

Tura en tur til Shell nå nettopp, ligger i 50 km/t i 3.gir så plutselig piper alarmen, oljelampa lyser og bilen stopper av seg selv! Samtidig stoppet hjertet mitt.

 

Sjekka oljen og den va grei, tok på litt ekstra for sikkerhets skyld..venta på hjelp og fikk den hjem nå isted.. Det er nok olje, noen som har opplevd det samme?

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke opplevd at den stoppa, men at den begynte å pipe selvom jeg hadde ny/nok olje på..da var det oljepumpa som ikke greide å pumpe nok olje opp i motoren

 

Okei! Skifta du den da eller? Rart at den stoppa, turtallet datt rett ned.. starta den isted og den gikk greit, men den stoppet igjen etter en stund.

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jeg byttet den..men sjekk oljetrykke ditt først..pumpa er ganske dyr så hvis du har oljetrykk nok er det jo ikke noe vits å kjøpe ny liksom :) men kan jo være som på min og..sleit med at den ikke fikk oljetrykk på langkjøring..var en bit av ett eller annet plast greier (kanskje det dekselet som sitter på oljepumpa) som kom inn ved sila og sperret for olje gjennomstrømmingen..så ekke sikkert jeg hadde trengt å bytte pumpa,men kun fjernet plastbiten..menmen..nå er den hvafall ny :)

 

det at den stopper blir jeg litt usikker på gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jeg byttet den..men sjekk oljetrykke ditt først..pumpa er ganske dyr så hvis du har oljetrykk nok er det jo ikke noe vits å kjøpe ny liksom :) men kan jo være som på min og..sleit med at den ikke fikk oljetrykk på langkjøring..var en bit av ett eller annet plast greier (kanskje det dekselet som sitter på oljepumpa) som kom inn ved sila og sperret for olje gjennomstrømmingen..så ekke sikkert jeg hadde trengt å bytte pumpa,men kun fjernet plastbiten..menmen..nå er den hvafall ny :)

 

det at den stopper blir jeg litt usikker på gitt...

 

Skjønner! Skulle montere oljetrykkmåler så får vel litt fortgang i det nå..man kan ikke måle oljetrykk med computern? (kommer ikke på navnet på den akkurat nå)

 

Stoppinga er fjernt for meg, starter igjen like etterpå. Noe elektronik som svikter kanskje.

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sjekket at det er tilstrekkelig strøm på bilen sant ? samme skjedde med meg men da var det batteriet som var dødt

 

Ja det ligger fint på rundt 14-14.3v på Defa'n..

 

Satt i sammenheng med den alarmen som går tenkte jeg det kunne være noe sikkerhetsgreier men.

Kutta rett og slett, to ganger har det skjedd nå.

 

Skal ringe Møller i morgen og høre om det vet noe!

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ligger fint på rundt 14-14.3v på Defa'n..

 

Satt i sammenheng med den alarmen som går tenkte jeg det kunne være noe sikkerhetsgreier men.

Kutta rett og slett, to ganger har det skjedd nå.

 

Skal ringe Møller i morgen og høre om det vet noe!

 

første som slår meg her er at motorstyrings relèt ditt begynner å bli slitent...da kutter alt... Gjorde det med meg..

Corrado G-60

Audi A4 -avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første som slår meg her er at motorstyrings relèt ditt begynner å bli slitent...da kutter alt... Gjorde det med meg..

 

Okei! Fikk du noe alarm eller lyste oljelampa da? Bilen bare kutta?

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Fikk du noe alarm eller lyste oljelampa da? Bilen bare kutta?

 

Litt fusking og tilslutt helt stopp. Blinka i det meste....Ble tauet hjem av naf... Prøvde å starte noen timer etterpå, da var den normal, men det kom igjen ikke lenge etterpå...Bytta relèt etter tips fra NAF mannen og Møller i Sandefjord. Etter det skjedde det aldri..

Corrado G-60

Audi A4 -avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fusking og tilslutt helt stopp. Blinka i det meste....Ble tauet hjem av naf... Prøvde å starte noen timer etterpå, da var den normal, men det kom igjen ikke lenge etterpå...Bytta relèt etter tips fra NAF mannen og Møller i Sandefjord. Etter det skjedde det aldri..

 

Okei! Høres ganske likt det som skjedde med meg, skal prøve å skifte og se!:)

 

Takk for alle tips:)

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første som slår meg her er at motorstyrings relèt ditt begynner å bli slitent...da kutter alt... Gjorde det med meg..

 

Skifta relè i dag, fikk nr 30 av den lokale Vw/Audi-gjengen..

Men den stopper fortsatt, går på tomgang i 4-5 min så kutter den og oljelampa blinker.

 

 

Noen nye forslag? Takluka vil heller ikke røre seg, dette skjedde samtidig som den stoppa.

 

Mangler forresten relè 1,7 og 9, noen som vet om disse skal være der?

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur d e olje pume. tav av bunnpanna, å få sjekket om d e noe som ikke skal vær

 

Kan godt være det, men det at bilen stopper av seg selv lurer jeg på om er normalt hvis det er oljepumpa. Samme det at takluka ikke responderer.

Synes det virker som noe elektrisk.

 

Skal skifte olje uansett så sjekker pumpa da.

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår