jvc1986 Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Heisann! Har en gammel delebil jeg trener lakkering på, kjøpte en halv liter Sikkens lakk + klarlakk. Lakken er mørk rød metallic. Men er det mulig å få tak i datablad på klarlakken og fargelakken på nett? Har også lest litt i den sticky'n med utdrag fra den lakk boka, men er dette forsatt gjeldende info? 3 lag med klarlakk forsatt? (og skal denne føres på med ca 10cm/sek som vanlig lakk?) Har lakket litt idag og det ble forsåvidt fint, men det virker som det er blitt litt "rugglete" i lakken, altså ikke at det er støv og skit der, men at "speilbildet" blir litt forvrengt (ser ut som små "groper" slik at en rett linje i speilbildet blir litt forvrengt) vil det bli bedre etter rubbing og polering? Andre gode tips til en total nybegynner mottas med stor takknemlighet. PS: Bruker lakksprøyte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 3 lag med klarlakk er vel ikke mange som bruker nå for tiden, dei fleste lakkprodusenter bruker 1,5 - 2 strøk på klarlakkene sine, ruglete overflate kan skyldes for stor sprøyteavstand, for rask sprøytegang, for lite mating i forhold til luft på sprøyta, feil sprøyte temp osv. er ikke sikker på om Sikkens har sine datablader online, http://www.sikkenscr.com/sikkens/corporate Fløisbonnveien 6, N-1412 Sofiemyr P.O. Box 565, N-1411 Kolbotn Telefon: +47 6681 9520 Faks: +47 6680 6120 Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Jarle Voksø Skrevet Desember 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2019 Heisann:-) Hadde en gang en bil vi lakket i 2 farger. Nederst på bilen hadde vi Hawaiiblue skulle gjerne hadd lakknummeret Og resten av bilen var lakkert med Curracao blue skulle gjerne ha hadd lakknummeret Så jeg håper dere kan sende meg lakknummeret til desse 2 fargene Send til mail per-j@online.no Mvh Per-Jarle Voksø Mobil 41556588 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 29, 2019 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2019 19 timer siden, Per-Jarle Voksø skrev: Så jeg håper dere kan sende meg lakknummeret til desse 2 fargene Send til mail per-j@online.no Mvh Per-Jarle Voksø Mobil 41556588 Du må nok sende forespørsel direkte til de, tviler på de leser forespørsler her. https://www.sikkensvr.com/no/KONTAKT Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg