PoW1 Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Hei. I påsken skal jeg kjøre fra Bergen til Hamar (the Gathering). I den anledning lurte jeg på å montere anlegg i bilen, men det fant jeg fort ut at jeg ikke hadde penger til. Det jeg da lurer på er om det går an å bruke en vekselretter? Jeg har tenkt, hvis det viser seg å være gjennomførbart, å koble til et gammelt anlegg som jeg har planer om å kaste uansett. Anlegget trekker max 150w (Har ikke sjekket dette, men jeg tviler på at et 8år gammelt minianlegg fra Sony trekker så mye strøm). Noen synspunkter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel_passat Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Hei Det burde gå bra det, men blir vel litt jalla? Men må mann så må mann!:well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoW1 Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Takk for svar. En ting til: Hvordan vil dette bli med tanke på jording? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Det er heilt unødvendig med jording. Straumane er skilt med eit galvanisk skilje og det vill ikje gå strauma til jord. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 disse gir ikke ut sinuskurve, men firkantpulser. dette kan, på veldig mange annlegg, skape støy. men sett bort ifra det, så fungerer det fint ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Det er trafo i forsterkeren og det vill fungere som eit sinusfilter. Vill tro det går bra. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 er fult klar over at det er trafoer i forsterkeren. men dette alene er ikke alltid nok pga disse inverterene gir ofte ut veldig høye spenningstopper, på gjerne opptil 3-400V +/-, noe som skaper støy. snakker da av erfaring med lignende invertere. har forsøkt med forskjellige lyd-produkter, og med forskjellige trafoer. har til og med prøvd med en hjemmelagd forsterker på 2x 45W med dobble 120VA ringkjernetrafoer og 88000µF kondensatorbank, og god filtrering ellers også - selv dette slapp igjennom hørbar støy. Men for all del, det er ikke mye støy det er snakk om. og du hører neppe mye til det uansett når du har på musikk, så noe problem er det nok ikke. ville bare informere om at støy Kan forekomme... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 det funker fint det. har gjort det før... i campingbil da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg