Gå til innhold

Audi A3 1,8t

Ranger emnet


Ivan306

Anbefalte innlegg

Hvor lang er veien din da?

 

Har en selv med 310Hk på hjulene pr. idag, og still growing.. :D

 

Hvis du er genuint interessert så er det bare å kontakte meg om en måned eller to da jeg da skal ha rukket å strippe ned bilen. Skal bytte ut en del ting, bl.a H&R høydejusterbart understell m/ stabstag, en garrett GT25 turbo mm.. Kan sikkert finne en hyggelig pris på et ferdig kit sånn nogelunde likt det jeg har i dag når det gjelder motoren?

 

PM meg for mer informasjon..

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ivan306

Skjønner at mange er her er fornøyd med a3'en sin. Har lest en del på forum rundt omkring, og den derre LMM virker jo som et kvalitetsprodukt. Hvis jeg må kjøre med originalfilter og lukket dumpventil, så kan det være d samme. Da kjøper jeg heller 306 GTI:D

 

Har kjørt med diverse åpne filtre (både K&K, Sprint, Blitz og Ractive) og har aldri ødelagt en eneste massemåler. Dette er over en 5-års periode (7000 mil) Jeg har kjørt med alt fra 1,0 til 1,8 bar i ladetrykk på både original, større og mye større ( :D ) turbo.. Har også kjørt i 5 år med atmosferisk dump uten noen som helst problemer.

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde åpent filter på en Seat Ibiza 1.8 T. King Dragon. Resultat = Bye Bye luftmengdemåler!! Og før noen begynner å mase om for mye olje i filteret, så var ikke det tilfellet! Har hørt at man kan modifisere orginal luftfilterboks. Det skal ihvertfall gjøres med Seaten. Snakk med BO. Det er han som gjør alt arbeidet med Ibizaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Hvilken dump da? Og hvilket filter vil du anbefale for litt grom lyd?

Bilen er snakk om er en 98 mod Passat 1,8T med Mtm chip.

 

Har kjørt med mange forskjellige dumpventiler opp gjennom årene. Mener å huske at jeg var den første på VAG-treff som hadde atmosferisk dump. Kjørte med et par-tre forskjellige tidlige modeller med dobbeltstempel fra Forge først, deretter den modellen vi kjenner fra idag. I år byttet jeg derimot til Apexi sin BOV. Dette grunnet et helt spesiellt design som de fleste japanske dump-ventilene har som gjør ventilen utrolig rask på åpen/lukk mekanismen samtidig som den holder helt tett under pådrag. i tillegg er stempelet på denne rundt 40mm stort.

 

Ractive har veldig prisgunstige filter som er like bra om ikke bedre enn K&N sine. Utover det så har både HKS og Blitz noen rå metallfilter med veldig høy flow.. Disse er jeg ikke like sikker på hvordan vil oppføre seg under norske vinterforhold derimot da jeg ikke bruker bilen min på vinteren lenger.

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

En kamerat av meg hadde åpent filter på en Seat Ibiza 1.8 T. King Dragon. Resultat = Bye Bye luftmengdemåler!! Og før noen begynner å mase om for mye olje i filteret, så var ikke det tilfellet! Har hørt at man kan modifisere orginal luftfilterboks. Det skal ihvertfall gjøres med Seaten. Snakk med BO. Det er han som gjør alt arbeidet med Ibizaen!

 

Hva var gjort med ibizaen i tillegg til filter da? store mods, eller bare chipping og eksos??

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

 

Har kjørt med mange forskjellige dumpventiler opp gjennom årene.

 

Ractive har veldig prisgunstige filter som er like bra om ikke bedre enn K&N sine.

 

Hvilken dump vil du anbefale på en 1,8T da?

Har du noe link til info om Apexi sin BOV?

 

Hvem selger Ractive filter da?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

 

Hvilken dump vil du anbefale på en 1,8T da?

Har du noe link til info om Apexi sin BOV?

 

Hvem selger Ractive filter da?

 

Spørs akkurat hvor mye penger du vil legge i det.. De japanske er bedre, men mye dyrere. Både HKS, Apexi og Greddy type S(og R) er veldig bra. De koster fra 2000,- og oppover. Den mest solgte derimot er Forge dobbeltstemplede til 1495,-

 

Powerzone selger både Ractive, dumpventiler og nesten alt det andre som jeg til tider nevner her på forumet..

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun chip i seaten. Men når det gjelder dette filtergreiene så er det en evigvarende diskusjon. Noen sier at man må ha det, andre sier at det ikke verdt det. Noen har kjørt i evigheter med åpent filter og ikke hatt problemer, noen har ødelagt opp til flere LLM'er. Så dette må bli opp til hver enkelt. Vet f.eks at Ace Comp. kjører med vanlig filter på satsene sine til langt over det jeg noen gang kommer til å ha i min bil. Så for min del er det ikke verdt risken for en ødelagt måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår