John Royal Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hei. Jeg har en Audi A4 1.8T 1996 modell jeg, den har jeg chippet og montert konfilter på. Chip ble montert hos ES tuning i Trondheim, luftfilteret monterte jeg selv. Problemet er at nå går bilen så ujevt på tomgang, noen ganger så ille at den kveles. Siden jeg er omtrent like mekanisk begavet som Lene Alexandra Øien tenkte jeg det kanskje hjalp å spørre noen som har litt mer peiling. Noen som vet hvorfor den oppfører seg sånn og hva kan gjøres? Siter kjør kollektivt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole_3400 Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Få en mekaniker du kjenner, eller noen som har tilgang på programmet VAG-Com å koble seg opp mot bilen din, så se hvilken feilkode de får fram. Siter Mvh Ole_3400 2005 Subaru Impreza WRX x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition x: `94 Opel vectra "Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TripleBoy Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 kanskje gasspjeld.. prøv å kalibrer det.. gjøres elektronisk.. uansett er vag com tingen for deg som nevnt tiligere Siter TripleBoy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Kan høres ut som LMM (luft mengde måleren) men vag-com vil gi deg et korrekt svar:) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TripleBoy Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 lmm kommer ikke alltid opp på vag com.. og det gjør jo at bilen går som ei bøtte med møkk som oftest Siter TripleBoy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNoffer Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Vil tippe lmm, gasspjeld ( kan være "igjen-sotet") eller temp-føler. Men som sagt er Vag-Com en fin ting. Kan jo prøve å rense lmm for å eliminere dritt der som prob., fort gjort. Siter Bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Gåen lmmm er ett bra tips. Eventuelt sprekk i vakumslanger eller trykkslanger. Har du mye luftsus på pådrag, og går den jevnt og fint på pådrag? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Som flere sier her så vil jeg også tippe LMM... Kan prøve å gjøre den ren ellers må den byttes. Hver forsiktig om du prøver på å gjøre den ren Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Royal Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 takk for mange forslag :thumb, får prøve å se på den luftmengdemåleren jeg da. er det lurere med et annet luftfilter enn det oljebaserte k&n filteret jeg har? synes å ha hørt at de kan ødelegge luftmengdemåleren? er det bedre med en sånn "boks" med luftfilter? Siter kjør kollektivt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandre Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Jeg kjørte lenge med et oljebasert filter fra k&n uten problemer, men kjører et helt tørt nå fra Trust tror jeg det er.. Fikk med fra ts når jeg chippa bilen Siter - 92 Audi S4 2.2 Turbo x 98 Audi a4 Avant 1.8 TQBilstereo prosjektSolgt x 90 Audi 90 coupe 2.3 Solgt x 91 Lada samara 1.3 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Så lenge du ikke bader filteret ditt i olje, går det bra. Kjører med K&N selv. Sett det på badegulvet med gulvarmen på over natta etter du har olja det inn :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Royal Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 ok, hvordan gjør man ren en lufmengdemåler da? Siter kjør kollektivt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-freek Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Trur det er lite vits i å prøve å rense lmm'en, tåler ingen ting.. Men mesns du har motoren på tomgang, ta åsså koble i fra lmm'en (Ikke ta den bort fysisk men ta av strømen\kontakta til lmm'en) hvis bilen går bedre på tomgang da, er det brae å kjøpe ny lmm.. For bilen går bra når du gir på? Og på VAG-Com skla det my til for at det kommer feilkode på lmm'en. Lmm'en jobber over et så stort register så det skal veldig mye til for å få feilkode på lmm'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNoffer Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Aldri gjort det på Audi, men på golf er det itt`no stress. Skal jo ikke pirke på den heller:heyyou: Siter Bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg