Helland Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Ser det er skrevet en del om denne megasquirt dataspruten. Tror mange er enige med meg hvis noen kunne vært så snill å lage en komplett "guide" med innkjøpsliste, og montering av megasquirt til volvo. kan hende jeg tar feil, men er iværtfall noe jeg kan ha nytte av, forhåpentligvis andre også.. kanskje fått mindre små topicer? er vel ikke bare til volvo 240 , er vel ikke store forskjellene til andre biler? så NM Performance hadde skrevet noe om å bruke div følere fra høggeriet osv. Bare et forslag, men fint om noen kunne gjøre dette.. hadde jeg blitt glad :) Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Dette er gjort alt, opptil flere steder! F.eks http://www.megamanual.com/ Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m_fjeld Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Hvor kan jeg få tak i megasquirt til Volvo 240? håper på hurtig svar. mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Det finnes ikke noe som heter "megasquirt til Volvo 240". Du kan starte med å lese stickyen i dette forumet; http://www.bilforumet.no/motorstyring/139662-megasquirt-f-a-q-hvor-finne-og-hva-gj%F8r-det.html Og som Bjørn hinter til, det finnes info der ute. http://www.turbobricks.com/ er et fint sted å starte. Der har jeg lest mange MS tråder. Og så har du noe som heter MS success stories. Da er det bare å lese seg opp på temaet og lage sin egen suksesshistorie her så jeg kan lære litt av dere. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Jaja, hver gang jeg prøver å sette meg inn i MS detter jeg av lasset, og alle megasquirt kjennere er alltid vanskelige å ha med å gjøre :) Så derfor lurer jeg på: Hva snakker vi i total kostnad med sprutet og sensorer for å få en basic utgave til å funke? (original map sensor osv) fant det ut. fortsatt dyrt da, tamt. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 min kosta meg ca 2500kr så syns ikke det er så dyrt jeg. Byggesett MS2 ca 2000kr Ledningsnett (ikke nødvendig) 500kr Div rele, kabelsko ledninger. 100kr Alt av følere Gratis Trigger/tenning volvo orginal Gratis Så dyrt vil vell være en liten overdivelse! Etter min mening trenger man ikke være noe erfaren med lodding for å få dette til å fungere! Er veldig basic dette! Og byggebeskrivelsen er veldig god! Om man vil spare litt til. kjøper man et MS1 med pcb3 og kjører MSextra programvare. Da har du samme mulighetene som MS2. Og om man vil opgradere senere er det bare å bytte ut "chippen", så vipps har du MS2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Kjøpte du ikke lambda? :S Da kan nok mappingen din bli et helvete og litt til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Kjøpte du ikke lambda? :SDa kan nok mappingen din bli et helvete og litt til.. Hehe..... Har mappet en god del biler med div sprut... Så er klar over at man børe bruke bredbåndslamda ja.... Men dette er ikke noe jeg har med i regnestykket. Da må jeg jo ta med PC også da! Er også noe man bør ha! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hva er tenningstriggeren på volvo rødmotor med k-jetronic? Motoren er en b21et Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hehe..... Har mappet en god del biler med div sprut... Så er klar over at man børe bruke bredbåndslamda ja.... Men dette er ikke noe jeg har med i regnestykket. Da må jeg jo ta med PC også da! Er også noe man bør ha! :D Enig! Bredbandslambda og pc må man uansett ha hvis man skal ha datasprut. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg