Gå til innhold

Rens av micalakk

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

Har en -95 omega som begynner å blitt trøtt i lakken til tross for heftig polering. Tenkte vårpussen skulle starte med litt kraftigere krutt enn vanlig polish i år, men siden det er metallic/mica-lakk (jungelgrønn) er jeg litt redd for at lakken skal bli herpa (har f.eks. prøvd rubbing rundt litt større riper uten noen som helst suksess). Noen som har gode tips til hva som skal brukes for å få en skikkelig dyprens uten å ødelegge lakken. Fikk poleringsmaskin av madammen til jul, bør den brukes på dyprensen også, eller bare på poleringa?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskina er ikke så voldsomt avansert. Det er 2-rotorsaken fra Clas Ohlson. Putene som fulgte med er skumgummi. Jeg kjøpte Autoglym-pakke fra NAF i fjor. Selv om jeg ikke har prøvd med bare Super resin polish med maskin enda, tviler jeg på om det tar alt. Lakken er spekket med swirls. Jeg lurte på å kjøpe Autoglym Paint renovator, men lurer på om den er for hissig mot klarlakken? Er forsåvidt åpen for å kjøpe Meguiars også, bare jeg finner det i Trh, og får beskjed om hva jeg skal kjøpe.

En av grunnene til at jeg lurer er at jeg så i biltemakatalogen (jeg skal ikke kjøpe derfra) at lakkrensen for metallic ikke inneholdt slipemidler, men da forestiller jeg meg at det ikke funker heller.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare prøve å påføre Deep Crystal'en din med maskinen da? Du trenger ikke å ta hele bilen før du finner ut om det fungerer! Autoglym'en vil nok fungere på maskinen, mener å huske at jeg har prøvd den kombinasjonen!

Kjøp deg hardere pad'er, de som følger med er for myke til å rense noe!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyclo har bra pads, de skal passe maskinen din. Ikke sikker på hvor mye swirls den paint cleaneren fjerner, kan være at du hadde trengt MG#83, men uansett værdt forsøket med Megs DCPC, garantert ikke værre en det er. NXT techwax fjerner/skjuler også "noe" swirls om du bruker den etter Megs DCPC

 

Husk å ikke bruke forskjellige produkter på samme pad, vask de først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt cyclo noe i sted i norge, eller må jeg shoppe på autogeek?

Nå har jeg tatt bilen, og det ble laaangt bedre enn det har vært på mange år, men det er fortsatt litt swirls og småriper igjen. Må nok til med kraftigere rens og/eller pads neste gang. På litt avstand ser man i hvert fall ikke at bilen er nesten 13 år gammel:-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyclo får du i Norge, ikke fra USA da den er på 110w. Hvor er jeg ikke sikker, men søk på sol.

 

Du får også en Cyclo clone på biltema el Clas Ohlson til rundt 300-400 kr. Den funker helt greit, men som sagt andre pads. De får du på Autogeek, da trenger du bare pads ikke den gummi hetta, det er borelås på de "billige" maskinene her på berget.

 

Alle her blir glade om du sniker inn noen bilder.:peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare padsene jeg tenkte på. Har som sagt faken fra CO. Jeg synes det funka helt greit, men nå er det eneste jeg har å sammenligne med de ubrukelige 1-rotorssakene som man får til 129 kroner.

Vet jo ikke om jeg tør å legge ut bilder. Bilen ble bra etter min standard, men sikkert ikke etter bilpleieguruene sin;-)

 

Dsc00001.jpg

Har ikke pusset av nederst enda her.

 

DSC00002.JPG

Orket ikke å gjøre noe med krom og plast i går, så det ser litt jævlig ut.

 

Dsc00005.jpg

 

Synes han holder seg bra til å snart være tenåring, men det skal bli bedre:-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen der ble bra den...

Hva endte du opp med å bruke?

 

De swirlsene du ikke har klart å fjerne enda, som du nevnte oppi her, får du nok ikke bort ved anna enn skikkelig lakkrens med rotary maskin.

 

Meguiars var i går på Flisa, å der demo shina vi bakluka på en BMW 850 Alpina, slik det så ut på den trodde vi at MG66 og oransje puter på cycloen tok det, det tok 90% men de siste 10 måtte vi faktisk ta med nye MG86 og den nye røde ullputa til meguiars, og da ble alt borte!

 

Så alt av swirls får man ikke bort bare ved hjelp av en DA-maskin. Når man leser på amerikanske forum og ser at de får bort alt med DA-maskin, ha da i bakhode at lakken på nordiske biler har et tøffere miljø enn f.eks i california.

 

men biloer ser meget bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner med maskin (pads som fulgte med) og meguiars håndpads der maskina ikke kom til. Tørket av med Autoglym perfect finish polish cloth (eller hva den nå heter). La på Autoglym super resin polish med maskin (nye pads) og tørket av med mikrofiberklut. Til slutt la jeg på autoglym extra gloss protection for hånd og tørket av med autglym poleringsklut. Det siste trinnet vet jeg ikke om det er noe vits i å gjøre, men jeg har nå en flaske jeg må bruke opp.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen der ble bra den...

Meguiars var i går på Flisa, å der demo shina vi bakluka på en BMW 850 Alpina, slik det så ut på den trodde vi at MG66 og oransje puter på cycloen tok det, det tok 90% men de siste 10 måtte vi faktisk ta med nye MG86 og den nye røde ullputa til meguiars, og da ble alt borte!

 

Var dem på Flisa igår, Doh! Også stod jeg hjemme å polerte:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare padsene jeg tenkte på. Har som sagt faken fra CO. Jeg synes det funka helt greit, men nå er det eneste jeg har å sammenligne med de ubrukelige 1-rotorssakene som man får til 129 kroner.

Vet jo ikke om jeg tør å legge ut bilder. Bilen ble bra etter min standard, men sikkert ikke etter bilpleieguruene sin;-)

 

Dsc00001.jpg

Har ikke pusset av nederst enda her.

 

DSC00002.JPG

Orket ikke å gjøre noe med krom og plast i går, så det ser litt jævlig ut.

 

Dsc00005.jpg

 

Synes han holder seg bra til å snart være tenåring, men det skal bli bedre:-)

 

Ikke dårlig pissa det der!

Hvordan var Deep Crystal'en å bruke på maskinen din?

Fikk du noe "tyggegummi" merker under bruken?

Var den lett å få av igjen?

Hvilken hastighet på maskinen fungerte best?

 

Kult å få noen tilbakemeldinger fra dere som bruker MG. forbrukerprodukter!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig pissa det der!

Hvordan var Deep Crystal'en å bruke på maskinen din?

Fikk du noe "tyggegummi" merker under bruken?

Var den lett å få av igjen?

Hvilken hastighet på maskinen fungerte best?

 

Kult å få noen tilbakemeldinger fra dere som bruker MG. forbrukerprodukter!

 

Det funket alldeles utmerket. Deep Crystalen var mye enklere å jobbe med med maskina enn Super resin polishen, siden den var litt mer "oljete". Vet ikke hva tyggegummimerker er, men fikk ikke noen problemer. Var litt trasig å få skikkelig av, men det var nok først og fremst der jeg hadde lagt på for mye. Hadde det ikke vært for at jeg skulle etterpolere hadde det nok vært mye banning for å få bort alle skjolder.

Gikk ikke så vitenskapelig til verks med hastigheten. Begynte på laveste siden jeg var litt nervøs, men brukte stort sett ca. midt på treet. Raskere enn det ble vanskelig å håndtere.

En stor fordel jeg merket med maskin er at jeg bruker mye mindre polish enn det jeg gjør for hånd.

 

Noen som har gode tips om hvordan jeg skal bli kvitt kloakk-looken på plasten? Helst noe som ikke involverer alt for mye gnikking;-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår