AMPFILER Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Heisann! Har ett problem med 1990 modell 520i motor. Problemet er som følger : Bilen må dyttes igang eller dras i gang i dette tilfellet, til turtallet går iltt over 3000 rpm. da klarer man å holde den såvidt i live, men vis turtallet går under 3000 rpm, så "smeller/knatrer" det kraftig i innsuget, som om man skulle hatt feil tenning. Har funnet tenningsrekkefølgen i instruksjonsboka til bilen, men haynes boka forteller ikke om hvor man skal starte å telle fra. dvs hvor er TDC puntktet på rotor/fordelerlokk? starter den med plugghullet på toppen?.. tror dere att det er noe feil med noe annet, Tok også av en vakiumslange på innsuget og der sto det trykk ut når man fikk ett smell. Jeg tipper i hvertfall på feil tenning eller pluggkabler som er satt på feil.. Håper noen kan hjelpe meg? eventuelt hvor man skal koble tenpluggkablene? Sett igjennom en haynes bok om ett bilde av rotorlokket.. men det finner jeg faen ikke i den boka.. ikke tenningsrekkefølge heller.. men fant rekkefølga i instruksjonsboka til bilen da Legger ved ett bilde av hvordan rotorlokket jeg prater om er.. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polyfibe Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 høres ut som at du og har et himmelsk høyt bensintrykk som meg, bilen nekter og starte, mn viss varm så går dn.. kanskje ecu'n steiker elrno, skjekk m et bmw service plass. Siter 89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic Vw Passat Highline 1,9TDI x 94 Bmw E34 525TDS x 02 Audi A6 1,8T St. x 89 Bmw E34 520i M20/B20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 altså bilen starter den vis den blir trillet igang. ryker heller ikke svart av eksosen.. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Er det her en M20 motor eller M50? M50motor har 6coiler og der går det ikke ant å ta feil. Høres ut som bilen din går i nød program da får du ikke meir 2500/3000rpm Da kan det var LMM Hvis du holder LMM med kontakten mot deg er pos 4 3 2 1. 4:godsforbindelse=0V 3:spenningstilførsel=5V 2:tomgang=0,5-1,5V max turtall=4,5V (multiplugg skal være tilkoblet, alle testing foregår med tilkobling til jord. For testing av potensiometer =2 skal verdiene være glidende: gå jevnt fra 0,5 til 4,5 når du beveger klaffen inni LMM) sjekk at "klaffen" har en jevn glidende bevegelse, hvis ike kan du rengjøre med løsemiddel. Siter ( )Bmw E30 AC S3 (Prosjekt bil) (X)Chevrolet Astro 4.3i varebil (SOLGT) ( )Ford Sierra 2.0i OHC (Delebil) (X)Ford Sierra 2.0L Stasjonsvogn (Full coswort styling) (SOLGT) (X)Opel Ascona C 1.3i (bygget om til Ascona 2.0i) (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 heisann! glemt helt denna tråden jeg, spurte om det samme på bimmers.no fikk svaret der og detta var jo selvsakt feil. :) Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.