Gå til innhold

Hva bør man huske på når man skal kjøpe Audi 80?

Ranger emnet


Howie

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny bil på vårparten her.

 

Har tidliger eid Opel Vectra.

Jeg vet ikke helt hva slags bil jeg vil ha nå, men vectra er ihvertfall uaktuelt. Ønsker litt mer kvalitet liksom, ivhertfall følelsen :P

 

Audi 80 virker som god bil, uten at jeg har så mye peiling på audi i det hele tatt da. Audi generelt virker som et bra merke.

Slik jeg tenker på Audi, et inntrykk jeg har fått av andre venner sine audi, er at det er kvalitet og holder godt, men når det først ryker, så koster det. Vet ikke helt om noen er uenig i det?

På vectraen så var det veldig enkelt og bare stikke til opel-høggeriet og prute på alt slags billig deler og dubbeditter.

Er det slik med en audi og? Lett og få tak i, kan bytte deler med andre brukte deler?

 

Men det er ikke det jeg trenger hjelp til.

Det jeg trenger hjelp til er at jeg har funnet en Audi 80 som virker i bra stand, men vil være skikkelig obs på alt mulig før jeg evt. kjøper den. Føler jeg gikk på en liten smell når jeg kjøpte min første bil, vectraen for to år siden.

 

Litt om bilen:

Audi 80 Edition 1994, 173 000km

Står i annonse:

100% fungerende, problemfri, rustfri og røykfri Edition-modell ! Bilen er i daglig bruk og er hel innvendig og utvendig og er ellers godt vedlikeholdt. Bilen er galvanisert.

Neste EU-godkjenning, september 2008.

Den er lagt ut til 39 000kr, så passer bra, da bil-budsjettet mitt er på maks 40 000kr.

Men veiavgiften for i år er ikke betalt, så blir 3000kr bare der.

Men omregistringen blir bare på 1300kr for 95 og eldre.

Vet ikke hva slags slitedeler man bør passe på, men spurte selger om registerreim ihvertfall, og den var byttet på rundt 100 000km.

Og registerreim på audi må byttes på vert 120 000km eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Virker som et ok kjøp.

Finnes my biler av denne typen både på veien å på høggern så

deler er stor sett ingen problemer da de første bilene med dette karosseriet rullet ut fra fabrikk allerede i 1986...

Har hadd en slik selv men skal på høggern nå da den har gådd rundt på taket.

Det meste er vel det samme fra aug/sept. 1986 og fram til a4

sånn rent teknisk men bilen fikk en facelift 1 91?

Da B4 kom med andre lykter, breiere hjulbuer og grillen er i panseret.

Stort sett lite eller ingen rust på disse bilene da de er galvaniserte.

Dette er en veldig grei bil å skru på å stort sett ingen problemer + lett å få tak i deler.

Har ett lite lager med deler om noen skulle trenge noe.

også koni senkesett med dempere og fjærer (Brukt 6-7mnd.)

Audi Cabriolet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go bil detta. Helt grei og holdbar. Koste ikke allverdens om du skulle ha deler til den heller. Fint å ha hel galv. kaross så du har bil i mååånge år fremover.. Har selv en 87mod A80 1,8E b3 som har rullet ca 330 000km. Ikke en flekk rust og motor holder enda.. ( <- litt imponert pga. hard kjørestil..) Har dog byttet gikasse 3 ganger og er det ensete minuset jeg har kommet over på di bilene..

 

Greit og romslig bakasjerom siden tanken er under bilen på b4.

Har også en liten svakhet i hydrauliske løfterene. Bare passe på å bruke riktig olje så slipper du det..

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Audi 80 b4 i hvertfall. Jeg har hatt min i over seks år og kjørt 230 000km siden jeg fikk den. Totalt har den rulla 330 000 og vedlikeholdet har vært veldig så som så (ehem...) men den tusler og går fortsatt. Bruker litt olje og har en smule høy tomgang, neppe noen stor sak å ordne. Føreløpig er det ikke byttet annet enn noen foringer, tenningslåsen, dempere, termostat og vannpumpa. Og reimer såklart. I år skal jeg dog gå over bilen litt mer ordentlig, og da blir det nok bytte av girkasse og samtlige foringer.

 

 

Det ålreite med Audien er kvalitetsfølelsen på interiøret. Dashbordet ser fortsatt nytt ut så lenge det er reint, setene er like fine og det er ikke noe plastikk-knirking noen steder. Ikke at det er så mye plastikk i disse bilene heller. Belgen til girspaken er litt sprukken, men det er den alltid på alle 80'er jeg har sett.

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår