Gå til innhold

noen som veit hvor phono kablene skall? (helt grønn på sterio)

Ranger emnet

David_G

Anbefalte innlegg

har en basskasse med forsterker jeg sku hatt kobla. jeg har en forsterker med 4 tilkoblinger for phono å 4 utak for høytalere å skall brokobble dette for å få best lyd men skjønner ikke hvordan:( har sånn splitt på phonokabelen så det kommer ut 2 røde å 2 svarte fra phonon fra spillern. kunne noen forklart meg? slik ser det ut:

Utennavn.jpg

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg har en jvc spiller men lurer på åssen phonon skall kobbles på forsterkern? ved brokobling. har sånn y skjøt i enden.

du skal jo ikke bro koble phono kablene da, det vil ikke gi no effekt gevinst, er på utgangen du kan bro-koble å der skal det ikke under noen omstendigheter no phono kabler inn i bildet

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved brokobling bruker man vel et y-ledd for å føre ett mono signal inn på begge inngangene og lar ene kanalen forsterke den negative halvperioden og den andre kanalen den positive halvperioden av signalet...? Eller har jeg misforstått nå..? Er nå iallefall slik jeg har gjort det med mine forsterkere... Også kobler man høyttalerkabelen til pluss på ene kanalen og minus på den andre...

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. nå kobbla jeg dem ene 2 røde på input å dem andre 2 svarte på inputten på andre siden å nå blei de noe helt ille bra:D:D men når jeg skrur opp høyt nokk så skrur seg forsterkeren av. er helt overbevist om at det er for tynn - å kanskje + kabel.. - er bare en sånn vanlig gullfarga høytaler ledning å plusskabelen står det 1x20mm2 på.. er den tykk nokk den plusskabeln? er en lanzar vibe 4 kanal forsterker på 1000w og 2 12" rockford punch.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved brokobling bruker man vel et y-ledd for å føre ett mono signal inn på begge inngangene og lar ene kanalen forsterke den negative halvperioden og den andre kanalen den positive halvperioden av signalet...? Eller har jeg misforstått nå..? Er nå iallefall slik jeg har gjort det med mine forsterkere... Også kobler man høyttalerkabelen til pluss på ene kanalen og minus på den andre...

ja slik jeg kobla de nå å de hjalp veeldig mye:D men er det noen som veit om det er best å ha basserne snudd mot skiltet eller mot seteryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke anbefalt å bruke y-ledd på phono kabler for det gjør at du halverer signalet inn på forsterkeren, noe som gjør at forsterkeren må forsterke opp det du taber i y-leddet i tillegg til den ekstra effekten. Som da gjør at du får lavere effekt ut enn det du ville fått uten y-leddet, dessuten så øker faren for forvregning ved bruk av y-ledd.

Den forsterkeren som er beskrevet her i form av tegning, ser ut til å være en 4-kanals forsterker å da er det anbefat å bruke to sett med stereo-phonokabler for å få et godt og kraftig signal ut fra forsterkeren. Evt. om man bare har ett sett med phono-kabler fra spilleren så går de ann å sette de inn på den front kanalene og koble ett par fra utgangen på de samme kanalene og inn på de andre (rear) men da er det viktig og skru ned litt på forsterkningen på (rear) for å få likt effekt nivå ut fra forsterkern. Skal se om jeg klarer å lage noen illustrasjoner

Ps. Det er ikke å anbefale å bokoble alle 4-kanalene på en 4-kanalsforsterker for det tar knekken på den.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg burde ha 2 phono kabler fra forsterkern i stedenfor? å har bare kobbla 2 bassere på forsterkern. å forsterkern skrur seg bare helt av. slå av å på cd spiller så kommer den igjenn men da må jeg skru ned volumet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg burde ha 2 phono kabler fra forsterkern i stedenfor? å har bare kobbla 2 bassere på forsterkern. å forsterkern skrur seg bare helt av. slå av å på cd spiller så kommer den igjenn men da må jeg skru ned volumet først.

Er anbefalt å ha ett sett med phono-kabler til front og ett til rear (som ofte er navnet på inngangene) for å få mest mulig effekt ut av forsterkeren.

Hvordan har du kobla basserene på utgangen da?

Sånn by the way, så hadde det vært greit å få vite åssen forsterker du har, i allefall åssen bassere du har for å kunne gi deg litt mer eksagte tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brokobbla dem som onkeln min sa jeg sku gjøre:P - på ch.1 + på ch.2/ - på ch 3 å + på ch 4.... skjønner hva jeg mener hvis du ser på tegninga mi:P er en lanzar vibe 4kanal 1000w med 2 stk 12" rockford punch trur jeg men er u-sikker på om det er punch eller ikke.. var de verste man fikk i rockford for noen år siden har jeg hørt det er jeg har:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brokobbla dem som onkeln min sa jeg sku gjøre:P - på ch.1 + på ch.2/ - på ch 3 å + på ch 4.... skjønner hva jeg mener hvis du ser på tegninga mi:P er en lanzar vibe 4kanal 1000w med 2 stk 12" rockford punch trur jeg men er u-sikker på om det er punch eller ikke.. var de verste man fikk i rockford for noen år siden har jeg hørt det er jeg har:p

høres greit ut det, men hva er motstanden i elementene dine da? For i bro-kobla modus så er ikke forsterkeren stabil i lavere enn 4ohm, så hvis elementene er på 2 ohm så kan du ikke bro koble forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider