Gå til innhold

Trimming av Audi 80 2,0l 16V

Ranger emnet


AudiRS80

Anbefalte innlegg

Hei!

Denne motoren egner seg "til dels" for trimming, det spørs litt hvordan du velger å se på det. 16V er allerede en ganske livlig motor, men du har jo et evt valg med å undersøke bruken av 2.2L bunndel sammen med toppen din.

 

Generelt (av hva jeg har vært borti fra Golf II) er at du kan slenge inn et sett 265° trimkammer og bytte manifold og eksos.

På Golf er det mulig å bruke 2L Golf 3 blokk og borre til 2.1L, men jeg er litt usikker på hvordan det er å borre opp til 2.1, evt 2.2 (som man jo har fått originalt), på denne motoren. Det ligger jo mye i om en 2.2L originalt er oppborret ift 2.0 eller tar volumet sitt på slag.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det trra. Har aldri vært produsert en 2,2L 4syl til audi, men det finnes 2,1-2,2 og 2,3L og 4! syl til VW. Disse står i feks. VW Taro fra 89-94mod. VW LT 96-01mod hadde vel 2,3L 4syl.

Men disse er dieselmotorer.. Er også noen campingbiler fra VW også som har det.

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk jækli usikker her nå i farten, alltid hatt for meg "nyere" Audi 80 etc har hatt 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 og 2.2 i firer også, da sistnevnte i SVÆRT få biler. Men, mulig jeg bare roter.

Er klar over gamle 2.2 femmerne, IKKE de jeg tenker på :D

 

1.9 TDI veiv i 2L er vel en mulighet for litt mer slaglengde...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om motoren med 140 hk? Er det noen som har effektkurve fra denne motoren?

 

Er porting/planing av topp og chipping noe som er verdt å ta en titt på til denne motoren? Hva vil kunne være mulig å hente ut med f.eks. chip, effektanlegg og 265° trimkammer?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om motoren med 140 hk? Er det noen som har effektkurve fra denne motoren?

 

Er porting/planing av topp og chipping noe som er verdt å ta en titt på til denne motoren? Hva vil kunne være mulig å hente ut med f.eks. chip, effektanlegg og 265° trimkammer?

 

 

Jepp, d er motoren med 140hk d er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel samme motoren som audisentrum har skremt opp til store tall? er det ikke?

Hvilken bil?

Leif Nilsen har hatt en A4 med 2L racingmotor, men denne ble byttet mot "Sølvpilen" (grå 80 med urquattrobredding).

 

edit: trekker meg på at det var 2.2L firer og. ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er porting/planing av topp og chipping noe som er verdt å ta en titt på til denne motoren? Hva vil kunne være mulig å hente ut med f.eks. chip, effektanlegg og 265° trimkammer?

Bumper litt her jeg.. Noen som vet noe om dette?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår