Gå til innhold

vasking av alu innsug

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ferrobet' date=' men husk å få den med BLÅ etikett :-))[/quote']

 

hva skjer viss man ikke bruker BLÅ etikett?

Har vell hatt ett inlegg om alu innsug før, edelbrock er bra, er Weiand innsug noe å satse på, noen som har gog elle dårlig erfaring med dette.. er litt nyskjerrig..:jackinbox:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes masse innsug fra begge. Kommer alt an på motoroppsett' date=' gear/ utveksling/bruk og biltype. Hva har du så kan me sikkert gi deg noen tips![/quote']

 

har en trans am 80 med 350 chevy fra rundt 70, den er borret med 030 og høykompstempel, edelbrock trimkam, 650 holly, hedders, 2.5" xosanlegg, ellers standar automat,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vag den der beskrivelsen, vet noe mer om kammen, type eller nr? Støpernr på topper eller cc på forbrenningskammeret?Høykompstempel er det "vanlige" flate 10,25:1 stempel eller 11,0:1 stempel? Men som ett utgangspunkt for deg så har standard driv verk og det som du vet så ville eg gått for ett Edelbrock performer eller Weiand Stealth eller Action plus om du har en mer std motor. Uansett så bør du ha ett 2 plans innsug i en eller annen form. Ett standard Quadrajet innsug fungerer ofte bedre enn ett "fancy" ettplansinnsug som dreper dreiemomentet som en trenger med tung utveksling og std converter. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vag den der beskrivelsen' date=' vet noe mer om kammen, type eller nr? Støpernr på topper eller cc på forbrenningskammeret?Høykompstempel er det "vanlige" flate 10,25:1 stempel eller 11,0:1 stempel? Men som ett utgangspunkt for deg så har standard driv verk og det som du vet så ville eg gått for ett Edelbrock performer eller Weiand Stealth eller Action plus om du har en mer std motor. Uansett så bør du ha ett 2 plans innsug i en eller annen form. Ett standard Quadrajet innsug fungerer ofte bedre enn ett "fancy" ettplansinnsug som dreper dreiemomentet som en trenger med tung utveksling og std converter. Lykke til![/quote']

 

oki sånn, på toppene står det 3927188, delenr på kammen er 2102, er ikke sikker på om det er det rette, og så er det 10,25:1 i komp. har et weiand innsug som også har ett nr.8004 vet ikke om det sier så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki sånn, på toppene står det 3927188, delenr på kammen er 2102, er ikke sikker på om det er det rette, og så er det 10,25:1 i komp. har et weiand innsug som også har ett nr.8004 vet ikke om det sier så mye.

 

Du har sannsynligvis topper 3927186 dvs Hi-perf topper fra 68-72 64cc kammer og 2.02/1.60 el 1.94/150 ventiler . Dette var gromme saker i sin tid. Disse går ikke på Blyfri over tid, med mindre de er konvertert. Innsuget er ett Weiand Action. "2Plan innsug". Kammen er en Performer kam. Du har GARANTERT 300hp ++ om den er rett satt opp!

En Litt slakkere converter, 3.42:1 utveksling da skal du merke saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sannsynligvis topper 3927186 dvs Hi-perf topper fra 68-72 64cc kammer og 2.02/1.60 el 1.94/150 ventiler . Dette var gromme saker i sin tid. Disse går ikke på Blyfri over tid' date=' med mindre de er konvertert. Innsuget er ett Weiand Action. "2Plan innsug". Kammen er en Performer kam. Du har GARANTERT 300hp ++ om den er rett satt opp!

En Litt slakkere converter, 3.42:1 utveksling da skal du merke saker...[/quote']

 

takk for svar, 2 plan innsug, va er det snakk om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar av gasseren og ser ned i innsuget har det 2 plan for å gjøre runnerne lenger. Dette for å øke dreiemomentet. Om du tar ett Torker f.eks så er det åpent og dreper dreiemoment. Krever mer kam, komp og en "mekanisk styrt gasser" og ikke en vakumstyrt som du sannsynligvis har. Har lite å gjøre på gata med mindre en har en EFI convertering på det hvor dette med gasshastighet funker på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar av gasseren og ser ned i innsuget har det 2 plan for å gjøre runnerne lenger. Dette for å øke dreiemomentet. Om du tar ett Torker f.eks så er det åpent og dreper dreiemoment. Krever mer kam' date=' komp og en "mekanisk styrt gasser" og ikke en vakumstyrt som du sannsynligvis har. Har lite å gjøre på gata med mindre en har en EFI convertering på det hvor dette med gasshastighet funker på en annen måte.[/quote']

 

Ett annet spørsmål.. tengte å skifte toppbolter, kan man bruke di boltene man får kjøpt i jærnvarehandeln...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar av gasseren og ser ned i innsuget har det 2 plan for å gjøre runnerne lenger. Dette for å øke dreiemomentet. Om du tar ett Torker f.eks så er det åpent og dreper dreiemoment. Krever mer kam' date=' komp og en "mekanisk styrt gasser" og ikke en vakumstyrt som du sannsynligvis har. Har lite å gjøre på gata med mindre en har en EFI convertering på det hvor dette med gasshastighet funker på en annen måte.[/quote']

 

Dreper og dreper.. er vell mer som dreper dreiemoment på lavere turtall?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår