Kanishi Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Jeg har endel dårlig peiling på bilstereo, å håper å få litt hjelp her. Jeg trenger hjelp til å koble opp anlegget mitt, slik som forsterker, sub osv. Har lest bruksanvisningen, men skjønte d ikke helt. - Hvor skal jordingen plasseres? (helt eksakt) - Hva skal kobles til spilleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Jeg har endel dårlig peiling på bilstereo, å håper å få litt hjelp her. Jeg trenger hjelp til å koble opp anlegget mitt, slik som forsterker, sub osv. Har lest bruksanvisningen, men skjønte d ikke helt. - Hvor skal jordingen plasseres? (helt eksakt) - Hva skal kobles til spilleren? -Jordingen er bra og sette fast i feste til setebelte bak. Bare følg selen så finner du den. -Spilleren er bare og plugge til. Koble til ISO kablen som fulgte med din nye, koble den i de gamle kablene og inn i spilleren bare. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Til spiller kobler du til signalkabel til forsterker/sub, remote kabel til forsterker og evt høyttalere hvis du ikkje kobler alt på ekstern forsterker. Også selvsagt strøm og slik dill.. Jording er det ingen fasit på hvor den skal monteres. Finn en passende skrue i chassiet i nærheten av der du skal montere forsterkeren. Jordinga trenger bare kontakt med noe metall i bunn og grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kanishi Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Etter det jeg har forstått, så skal d en strømkabel fra batteriet, til forsterker, signal kabel fra spiller til forsterker, 6x9 høytalere til forsterker, sub til forsterker, jording til chassiet. noe som mangler? evt feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marijak Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 * Strømkabel fra + på batteriet til + på forsterkeren. * Jordingen (minus på forsterkeren) går til en bolt på chassiset, best å bruke en "sterk" bolt, helst ingen bolt på en tynn plate, for da blir det hos noen susing i høytallerene alt etter rpm. * Høyttalerne kobler du til forsterkeren, det skjønner du vel hvordan. * "Remote" så de kaller det, er en tynn strømkabel fra f.eks ACC ledningen til spilleren (gul - bruker en "strømstjeler" der), når den leder strøm, slår forsterkeren seg på (men strømmen som forsterkeren bruker til forsterking er den fra batteriet) [ACC er strømledende når tenningen er på] * og selvfølgelig signalkablene (oftest phonoplugger) fra spiller til forsterker Husk sikring på den strømkablen fra batteriet (veldig viktig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kanishi Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Kjøpte denne pakken her: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1444 Noen som har erfaring med dette? Blir det bra lyd for å si d slik? Skal putte det inn denne uka, må lage en kasse først :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Kjøpte denne pakken her: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1444 Noen som har erfaring med dette? Blir det bra lyd for å si d slik? Skal putte det inn denne uka, må lage en kasse først :D Det funker helt sikkert greit det der. Hva annet skal du bruke? Ville hatt et frontsett med to diskanter og 6.5" mellomtone da i tillegg til den pakken der. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg