Lurifaks Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Ok, saken er nemlig slik at jeg har lyst til å bli med på Gatebil Racing serien i den mest pinglete klassen. 6,4 kg/hk. En golf veier 925 kg og dermed må jeg holde meg under 144 hk. Vil jo helst at motoren er optimal i forhold til vekten, uten å passere grensa til klassen over... Jeg tror ikke det er no tess for meg å begynne rett på 3-400 hk på banen, da går det bare fort og gæli, vil heller bli god på "nybegynnernivået". Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 da er det jo ganske enkelt, bytt til 16v... 139hk + effektanlegg of du har 144hk. 5000 for motor 5000 for dill&dall og arbeid Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Motorbytte allikevel da... Er det mye styr for å få inn en 16v under panseret på en 1.8 gassermotor bil da? Ledninger og tjafs og sånt? Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Hadde du ikke en 8v gti? er ikke forgasser det. Så du har allerede bensinpumpe. Det er litt jobb ja, men det lar seg gjennomføre, er 4-5 ledninger så er den oppe og går. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Sats på å trø neddi en Gti 16v også bygger du bra understell og bra hjul på bilen. Så har du vel en fair sjanse :) Om du skal ha den godkjent som Gti 16v så er det litt å bygge om.. men, bremser osv er vel å anbefale å bytte til f.eks G60 bremser, siden du skal være med i "racing" :) Siden du har gasser må du jo bytte bensintanke osv.. Søk på forumet. Ligger mye om dette her!! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Han har gti 8v, er ikke gasser på den, og trenger ikke bytte bensintank uansett... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 En 2.0i 16v fra corrado yter 136 hk, det er jo nesten det samme som 1.8i 16v motoren. Men er det betydlige forskjeller på dreiemomentet i de to maskinene? Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Jaja, da stod det en 1.8i 16v PL i garasjen. Mangler litt mikkmakk som dyser og luftmengdemåler og fordeler. Men dysene og luftmengdemåleren kan jeg vel ta fra 8v'en? Blir vel nødt til å friske opp alt inni, har stått stille i 2 år eller.no? Noen erfaringer ang. dette? Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Vel. En PL motor har KE-jetronic innsprut. Ikke K-jetronic som KR 16v og gammel 8v.. Ettersom jeg vet.. Jeg vet ikke om det går å bruke disse om hverandre.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by Lurifaks Jaja, da stod det en 1.8i 16v PL i garasjen. Mangler litt mikkmakk som dyser og luftmengdemåler og fordeler. Men dysene og luftmengdemåleren kan jeg vel ta fra 8v'en? Blir vel nødt til å friske opp alt inni, har stått stille i 2 år eller.no? Noen erfaringer ang. dette? [/QUOT Hold oss oppdatert med bilder og info underveis da..... Spennende å følge sånne prosjekter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by Lurifaks Jaja, da stod det en 1.8i 16v PL i garasjen. Mangler litt mikkmakk som dyser og luftmengdemåler og fordeler. Men dysene og luftmengdemåleren kan jeg vel ta fra 8v'en? Blir vel nødt til å friske opp alt inni, har stått stille i 2 år eller.no? Noen erfaringer ang. dette? Du må ha luftmegdemåler,dyser og fordeler fra pl dessverre... Skulle ikke være nødvendig å "friske opp noe innvendig om den fungert ok når den ble tatt ut av bilen og ikke har ligget på havets bunn i mellomtiden.. Skal si fra om jeg kommer over noen av de delene du trenger jeg. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet September 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2003 Jeg har hørt at eneste forskjellen på K-Jetronic og KE-Jetronic er en en sensor for lambda-ettellerannet. KE'styringa må ha denne for å funke. Men hvor sitter egentlig denne såkalte motorstyringa? Er den bare plassert rundt omkring i ledningene på motoren og dats'it? Kjipt at dysene ikke kunne brukes da, ganske dyre de gobitene der... Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.