Gå til innhold

tomas72: Eartquake-SwS-Civic

Ranger emnet


tomas72

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har startet en tråd på bilstereoforumet også, men tenkte jeg kunne legge den samme ut her :)

 

 

Prosjekt-tråden blir først og fremst om basskasse-byggingen i bilen min.

 

Bilen er en Honda Civic EX, 2006-modell

 

Det som skal inn i bilen er en Eathquake PH1000W.2 forsterker og en SWS-12

 

Grunnen til at valget falt på dette elementet er at jeg skal bygge kassen og forsterkeren ned i brønnen der reservehjulet vanligvis ligger (jeg bestilte liksågodt bilen uten reservehjul) og trengte ett element som ikke bygde mer enn max 10 cm. SWS-12 er bare 7-8 cm dypt, så det passet meg bra.

 

Det blir ikke aktuelt å bytte spiller i bilen, siden den er integrert med navigasjon/DVD og styring fra rattet (og stemmestyring :) ). Signal til subben tenkte jeg å hente fra en av høyttalerene i bakdørene og konvertere det til linjesignal. Ikke optimalt, men jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg tar signal rett fra spilleren.

 

På litt sikt håper jeg å bytte ut originalhøyttalerene også. Har tenkt litt på Energy serien til Hertz. De har noen elementer som er lavtbyggende. Det er begrenset plass i dørene også. Kom gjerne med andre forslag.

 

Målet er å ende opp med helt flatt bagasjeromsgulv med en skjult løsning og selvfølgelig litt godlyd :)

 

 

Anyway, her er bilen:

DSC00111.jpg

DSC00112.jpg

 

Forsterker:

PH1000W_medium.jpg

 

Sub (lav):

SWS.jpg

 

Bagasjerommet:

DSC00267.jpg

 

Her er rommet jeg skal bygge kassen ned i

DSC00268.jpg

 

 

Har kommet i gang med kassen. 19 mm MDF.

Bunnplate med div streker etter planlegging:

DSC00269.jpg

 

Vegger til selve kassen:

DSC00270.jpg

 

Limt og skrudd sammen:

DSC00273.jpg

 

 

-------------

 

Har kommet litt videre med kassen. Holder på på kjøkkenet hjemme nå :)

 

Saget til topp-platen:

DSC00274.jpg

 

Saget hull og laget en ring (er det det som er en baffelring?) for å senke ned elementet i kassen:

DSC00275.jpg

 

Limt og skrudd på plass:

DSC00278.jpg

 

 

Prøvemonterte elementet. Passet 'like a glove':

DSC00277-1.jpg

 

 

Det var så langt :D Gøy å bygge kasse når den ikke helt symmetrisk. Må tenke litt før jeg begynner å sage i vei :)

 

---------------------

 

 

Her har jeg fortsatt litt på kassen.

 

Montert høyttalerterminaler på siden av kassen og koplet opp elemetet. Skrudde fast elementet og limte/skrudde toppen fast. Lakkerte også toppen sort etterpå:

DSC00289.jpg

 

Og her er elementet på plass:

DSC00290.jpg

 

Fikk også på plass veggene der forsterkeren skal ligge:

DSC00291.jpg

 

DSC00292.jpg

 

-----

 

Liten update.

 

Sprayet hele kassen sort. Det er særlig der forsterkeren skal være at det trengte å være sort, men jeg tok hele kassen når jeg først var i gang.

Det kommer en plate på toppen av denne kassen senere.

 

DSC00294.jpg

 

Og her har jeg montert forsterkeren:

DSC00295.jpg

 

Monterte den litt på skrå, slik at jeg lettere kommer til for å justere på forsterkeren når den er på plass:

DSC00296.jpg

 

 

Kommentarer?

 

 

Mvh Tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår