Gå til innhold

190e som ungdomsbil


Fredrich

Anbefalte innlegg

ingen som nevner att disse bilene er helt latterlige ved glatt føre? kommer seg faen ikke bortover..tror jeg har satt meg fast X antall ganger på ett flatt omeråde. men så er jeg vandt til 4x4 da jeg har hatt det helt fra jeg var 16 år.

 

Hiv en sandsekk eller to baki(evnt basskasse), så hjelper det litt. Det lønner seg dessuten å ha gode dekk.

Min er det diffbrems på, og det går stort sett så det suser på vinterføre.

 

Du må huske at med 4x4 blir man jo gjerne litt borskjemt ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, når jeg settern i drive så spinnern på snø.. hehe sliter virkelig! er ikke som 4x4 ass.. hehe

 

Men nå har jeg jo piggfrie piggdekk da.. 3-4 mm spor. men en 4x4 med sommerdekk tar seg bedre frem.. :)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, når jeg settern i drive så spinnern på snø.. hehe sliter virkelig! er ikke som 4x4 ass.. hehe

 

Men nå har jeg jo piggfrie piggdekk da.. 3-4 mm spor. men en 4x4 med sommerdekk tar seg bedre frem.. :)

 

Har selv en audi 100 tq og en mercedes 190D 2.5

Å sammenligne framkommelighet på de to på vinterføre vil bli som å sammenligne en varmluftsballong og et jetfly :hellothere:

 

Hehe.. Du må nok også lære deg en litt annen teknikk for å komme deg fram på vinterføre med Merca di enn Audi'n ;) Der er det jo bare å gi gass, så kommer du fram :)

 

:phatyo

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en audi 100 tq og en mercedes 190D 2.5

Å sammenligne framkommelighet på de to på vinterføre vil bli som å sammenligne en varmluftsballong og et jetfly :hellothere:

 

Hehe.. Du må nok også lære deg en litt annen teknikk for å komme deg fram på vinterføre med Merca di enn Audi'n ;) Der er det jo bare å gi gass, så kommer du fram :)

 

:phatyo

 

hehe, da har vel jeg lov til å si att bilen er elendig på vinterføre?

 

Tilogmed bestefaren min som har hatt minst 30 forskjellige mercedeser oppigjennom åra. 300t, 190, e-classe, ml, osv osv.

Når jeg fortalte han att jeg hadde kjøpt meg en gammal 190, så sa han bare "Lett i ræva?".

Skjønte hva han mente.. :)

 

Men men, er bare å ikke gi nooooooe gass så kommer man seg frem så fort hjula har gått en runde rundt.. hehe.. latterlig ! på s4`en dumpa jeg clutchen så det begynte å spinne, kom jeg meg ikke frem da, var det bare å trykke på knappen mellom setene og bilen vrei seg sidelengs ut på veien ;)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, da har vel jeg lov til å si att bilen er elendig på vinterføre?

 

Tilogmed bestefaren min som har hatt minst 30 forskjellige mercedeser oppigjennom åra. 300t, 190, e-classe, ml, osv osv.

Når jeg fortalte han att jeg hadde kjøpt meg en gammal 190, så sa han bare "Lett i ræva?".

Skjønte hva han mente.. :)

 

Men men, er bare å ikke gi nooooooe gass så kommer man seg frem så fort hjula har gått en runde rundt.. hehe.. latterlig ! på s4`en dumpa jeg clutchen så det begynte å spinne, kom jeg meg ikke frem da, var det bare å trykke på knappen mellom setene og bilen vrei seg sidelengs ut på veien ;)

 

 

Skulle ikke kvitta deg med S4'n ;) Bare kjøpt Merca å ha ved siden av :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det, men er ikke vandt til å ta i fart for å komme opp bakker og slikt, er vel derfor jeg synes det er latterlig. hehe nå må jeg ha fart for å komme meg hjem :P

 

Det skal jeg være veldig enig i. Du må ha holde farta oppe, ellers har du ikke sjans. Stopper du, kan du egentlig bare gi faen. Må planlegge kjøringa litt mer.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg være veldig enig i. Du må ha holde farta oppe, ellers har du ikke sjans. Stopper du, kan du egentlig bare gi faen. Må planlegge kjøringa litt mer.

 

men men, morsom bil egentlig da, burner som faen på tørr asfalt, ganske enkelt med automat.. hehe det funka ikke på s4`en, men s4`en spant jo på vått føre rett frem i 1-2 gir.. savner det for å si det sånn

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men men, morsom bil egentlig da, burner som faen på tørr asfalt, ganske enkelt med automat.. hehe det funka ikke på s4`en, men s4`en spant jo på vått føre rett frem i 1-2 gir.. savner det for å si det sånn

 

Synes Merca er kjempegod å kjøre. Men det er lissom litt artig med sånn fartsmaskin også da! Digger begge bilene, bare på forskjellige måter :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv en sandsekk eller to baki(evnt basskasse), så hjelper det litt. Det lønner seg dessuten å ha gode dekk.

 

Hehe, planen er å sette inn et heavy anlegg, ja :)

 

Hvor hardt kan du dra motoren til en Mercedes? Innbiller meg at japsebiler (Toyota, Nissan osv) har sprekere motor enn de tyske bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, planen er å sette inn et heavy anlegg, ja :)

 

Hvor hardt kan du dra motoren til en Mercedes? Innbiller meg at japsebiler (Toyota, Nissan osv) har sprekere motor enn de tyske bilene.

 

6500 eller 7000. men detta er jo ikke en riskoker heller, mer moment motor.

 

min spinner seg løs på tørr asfalt ved stillestående burning da, da ble jeg ganske imponert over automatkasse og 130 hk.. :)

Blårøyken sto greit helt til girkassa ville teste 2 gir. hehe, morro!..

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, planen er å sette inn et heavy anlegg, ja :)

 

Hvor hardt kan du dra motoren til en Mercedes? Innbiller meg at japsebiler (Toyota, Nissan osv) har sprekere motor enn de tyske bilene.

 

Det er vel ikke til å legge under teppet at disse mercene er tunge og solide, og langt ifra noen ultimat racerbil.

Men de kan bli ganske artige å kjøre med litt stivt understell osv :)

Men min erfaring med mercedes-motorer er at de holder veldig godt, selv med litt god straffing! :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår