Gå til innhold

Oppgradere/bytte børster i dynamo, hvem utfører det her?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann. Mener og huske at det er en her på forumet som er guru på og bytte børster og sånt og oppgradere dynamoen for og få høyere produksjon av ampere. Hvem er det som evnt driver med det og pris?

Har en Opel Calibra med 70 ampere orignalt og skulle gjerne hatt litt mer og rutte med.

Mye kan den levere etter en evnt oppgradering, og er det mye knot?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er dynamoen din slitt og om børstene er dårlige så vil ikke dynamoen fungere optimalt, nei...

Dra på bilxtra eller mekonomen eller et lignende sted og kjøp deg nye børster. Er bare å skru ut dynamoen så er det meste gjort. Børstene sitter kun i to små skruer (i allefall på bmw så vil ikke tru det er så mye annerledes på calibra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg trengte også mere strøm til stereoen min eller selve bilen i det hele tatt. Derfor kjøpte jeg igjen en dynamo ifra en kamerat.

Dette var en original dynamo som ble sendt til USA, http://www.excessiveamperage.com heter sida. der ble den oppgradert med div godis og nå skal den lade ca 180 A, originalt ladet den 65/70 A.

Det du eventuelt kan gjøre er å sende mail til de å høre, kameraten min betalte vel rundt 2500 for hele dritten og for over 100 A mer, så er det verdt det ;)

Mvh.

*Volkswagen Caddy 1.9 TDI 2002*

*Volkswagen Vento 2.8 VR6 1992*

*Volvo 240 TIC 1988*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

de selger også universale som lader fra 200 til 300 amps :O hehe jeg tenker på å kjøpe en slik sammen med et Odyssey PC 2250 batteri

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro at du kun trenger å oppgradere batteri... Eller er dette gjort? Snakker da om et dyrere batteri som er laget for bilstereo!

Ta en titt her: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=morel&gid=182

Kjøp en av de dyrere her, hvis du sliter såpass mye som det virker som, også oppgradere du kabler fra - til jord, og dynamo til jord og dynamo til +. Da med så tykke kabler du har råd til ;) 31mm skulle funke fint :) 50mm er selvsagt heller ikke å forrakte ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bytte til 53 kvad kabel fra -bat til jord og fra dynamo til batteri :P (med sikring såklart)

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider