Gå til innhold

øvelseskjøring

Ranger emnet


eirik845

Anbefalte innlegg

hei jeg øvelses kjører nå en del med fattern.. og har mange kompiser som gjør dette.. så jeg lurer bare på noen ting:'

 

1. hva skjer vis jeg blir stoppa for å kjører for fort?

 

2. har noen kompiser som driver å øvelses kjører men driter i å L i bakluka og speil hva skjer vis han blir stoppa??

 

3. kjøring uten lappen uten at noen sitter ved siden av?

 

håper noen som kan svare på dette vertfall det 1 spørmålet det er det som angår meg egentlig hehe...

 

på forhånd takk.

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørmål 1: Hvis du kjører for fort med ledsager så er det ledsager som får bot. Det er ledsager som er ansvarlig for at all kjøringen skjer forsvarlig. Så anbefaler deg å ikke kjøre for fort med mor eller far din ;)

 

Spørsmål 2: Du vil få en advarsel, og får ikke kjøre før du setter opp speil og L.

 

Spørsmål 3: Kjøring uten lappen, og du ikke har lappen fra før: Utsatt oppkjøring med opptil 2 år tro jeg det er.

 

Kjøring uten lappen og du har lappen: Da får du vel bot.

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørmål 1: Hvis du kjører for fort med ledsager så er det ledsager som får bot. Det er ledsager som er ansvarlig for at all kjøringen skjer forsvarlig. Så anbefaler deg å ikke kjøre for fort med mor eller far din ;)

 

Spørsmål 2: Du vil få en advarsel, og får ikke kjøre før du setter opp speil og L.

 

Spørsmål 3: Kjøring uten lappen, og du ikke har lappen fra før: Utsatt oppkjøring med opptil 2 år tro jeg det er.

 

Kjøring uten lappen og du har lappen: Da får du vel bot.

 

 

på 3 spørmål mente jeg vis en 16-17 åring kjørte alene...

 

på disse spørmåla mente jeg at alle var 16-17 år...

 

 

sjønner jo at du ikke anbefaler meg å ikke kjøre fort da men jeg driter vel om jeg får en bot men det er jo surt det å men er liksom mere redd for å få utsettelse på lappen..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. vis jeg øvelses kjører med en som er påvirka av alkohol?

får han samme straff som om han hadde kjørt selv da? og jeg får ikke noe.. veldig dumt å gjøre det da uansett... men greit å vite hehe

 

Den der er jeg litt usikker på. Det som er sikkert er jo at det vil straffe ledsager hardt, men hvorvidt du får masse straff og bøter det vet jeg desverre ikke :)

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledsager skal være over 25 år og ha hatt lappen i minimun 5 år sammenhengende.

Ledsager vil få bot og kan sikkert også miste lappen om han er full. Regner med at man ikke får kjøre vidre ihvertfall.

 

veit at ledsager må minst være 25 og hatt lappen i 5 år... det var det jeg trodde var straffe men om jeg fikk noe straff var det egentlig jeg lurte på....

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. vis jeg øvelses kjører med en som er påvirka av alkohol?

får han samme straff som om han hadde kjørt selv da? og jeg får ikke noe.. veldig dumt å gjøre det da uansett... men greit å vite hehe

han får samme staff ja,men du for også straff, fordi du skal sørge for at den du har med deg er edru, du også har et ansvar her, er ikke fritatt for ansvar du heller vettu;) så viss noen her tror at man kommer unna med dette, tar man skammelig feil, vi har alle et ansvar for at en berusa person ikke setter seg framfor rattet eller er ledsager, uanz om du er 16 eller 80 år.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår