Jo-Erik Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Hei folkens, driver og konverterer et ledninggsnett ifra ft/fk volvo 940 97/98 mod. Til å passe i volvo 240 med ft motor. det jeg trenger hjelp til er å vite hvilke ledninger jeg kan eliminere helt bort og hvilke som skal kobles til bensinrelè, tenningsnøkkel, pluss og minus. Vil helst ha minst mulig ledninger og så ryddig som mulig, vet at dette er da et litt dårlig alternativ... Men dette er da det jeg har...Må bare gjøre det beste ut av det. Mvh stian Andrè larsen tlf 40065549 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Kast det ledningsnettet, og få tak i et 240nett, det har alt du trenger, eneste du må gjøre er å lodde inn formotstandene (se guide) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Som jeg skrev, dette er det jeg har og har tenkt til å bruke. Er jo mange som bruker det, kan ikke være noe problem. Forresten, bensinhjernen jeg kjøpte av deg funka, mens tenningshjernen var defekt, men har funnet et brudd i kretsen på print kortet... skal få loddet dette og testa den... mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Har du koblingsskjema? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Drit i det ledningsnettet, ser drit stygt ut og bare jalla, skaff et 240 nett, lodd inn mostandene, 10000 ganger enklere og 10000 ganger penere. Det 940 nettet kommer til å se jævelig ut i motorrommet. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 240 ledningsnett vokser ikke på trær da Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Er jo enig med deg lars... men ville gjerne vært ferdig i løpet av uka... men vi får se har muligens skaffet et nett nå... må bare få blit enig med selger... fsl, ja jeg har div koblingskjemaer men, de er litt ufulstendige.... for jeg har ingen oversikt over hva de forskjellige ledningene i koblingspunketet skal til.... de to svarte et på hver av de nettene som går på hver side av motoren... de har et koblingspunkt inne i 940 kupè`n, som kobler de nettene opp mot tenningsnøkkel, relè, lys og masse anna drit!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Har ikke testet ut dette, så det kan godt være noen feil/noe jeg har glemt. Det jeg gjorde var å bruke testlampe fra alle pin'ene på tilkoblingne til hjernen mot pinnene på de blå/grønne kontaktene på ledningsnettet. Sammen med beskrivelsen på hva de forskjelige pin'ene var til fant jeg ut at følgende pinner skal brukes: Grønn kontakt på "tennings-nettet" Blå ledning: Strøm når tenning er på. (Går til pin#6 på tenningshjernen) Brun, tynn ledning: Strøm til OBD(?) og minnet til hjernen. Denne skal ha konstant 12v (Går til pin#5 på tenningshjernen) Blå kontankt på "tennings-nettet" Hvit/Brun ledning: Feilindikasjonslampe. (pin#3 på tenningshjernen) Grønn kontakt på "bensin-nettet" Blå ledning: 12v (pin#35 på bensinhjernen) Hvit ledning: 12v (pin#4 på bensinhjernen) Tykk gul/blå ledning: Strøm fra systemreleet (pin#9 på bensinhjernen) Blå kontakt på "bensin-nettet" Hvit/Brun ledning: Feilindikasjonslampe (pin#22 på bensinhjernen) Rød/Grå ledning: Signal fra speedo (v<10km/t => 12v, v>=10km/t => 6v) pin#34 på bensinhjernen Rød ledning: Styrer systemreleet (pin#21 på bensinhjernen) Resten av ledningene på de grønne/blå kontaktene kobles på den tilsvarende ledningen på den andre kontankten med samme farge. Hvis noen bruker dette opsettet, finner feil, eller har noe å legge til, vær vennlig å skriv i denne tråden, takk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 240 ledningsnett vokser ikke på trær da Sant det, men det begynner å komme seg, mange 89+ 240`er som ender på dynga i disse dager. Begynner å bli gamle nå Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Takk for all hjelp hittil, jeg skal undersøke om jeg får skaffet meg et f nett, om ikke tusen takk "sliten volvo". mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Hva skal folk ha for ett 240 f el nett da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 må vel ut med ca 500,- tenker jeg, kanskje litt dyrere hvis det er ferdig demontert. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 jo da.. 500 spenn hadde vært en grei pris det, men når folk skal ha 1500... da... he he... bøy 1000 jeg men kjøpte en hel b230f for 500 for et år siden ca... så... fikk akkurat vite om noen biler på huggern som hadde så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Har nett fra 240 ferdig montert med formotstander og turbo dyser...ta kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Hei, igjen folks.. Jeg var på hugger`n idag og fikk tak i ledningsnett ifra 89 mod f, den hadde kaldstart dyse.. trenger jeg og montere dette? Da må jeg bytte innsug og rail... Fikk også tak i en fordeler og momo "roma" ratt... Takk for alle gode innspill og svar... mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg