Merce300 Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Har kjøpt meg en 740 med en b230at motor, klarte å ta topp pakningen, så lurte på hvilket moment jeg skal dra etter på toppen når ny er satt inn... Noen som har tanker omkring planing av toppen eller skal jeg droppe dette, da det blir mer kompresjon på en motor som allerede har for mye komp.?? Noen som skjønner? Siter -Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil) -Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil) -Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil) -Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt) -Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Har kjøpt meg en 740 med en b230at motor, klarte å ta topp pakningen, så lurte på hvilket moment jeg skal dra etter på toppen når ny er satt inn... Noen som har tanker omkring planing av toppen eller skal jeg droppe dette, da det blir mer kompresjon på en motor som allerede har for mye komp.?? Noen som skjønner? Først 20nm, så 60nm, også 90grader Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 er ikke dumt å plane toppen, er veeldig lite som taes av, men evt skeivheter rettes jo.. før i tiden når folk ettermonterte turbo på volvoene, var det luretriks å legge på 2 topppakninger. jeg tror jeg ville snakkt med noen som har vært borti dette og hørt åssen pakning du bør bruke. evt du kan høre md noen hos din lokale volvo sjappe, finn noen gamle, de har mest sansynelig vært borti dette før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Kobberpakning med litt tykkelse på, er jo også mulig. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Kobberpakning med litt tykkelse på, er jo også mulig. Da må vell blokk og topp bearbeides for kopperpakning? Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 kan også prøve å lage en tråd om detta på 200 forumet da disse motorene er mer vanlige i en 240turbo for eks.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 kan også prøve å lage en tråd om detta på 200 forumet da disse motorene er mer vanlige i en 240turbo for eks.. :) ejavel? org 240 turbo har ikke AT motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 ejavel? org 240 turbo har ikke AT motor det har jeg vel heller aldri skrevet, men om du tar deg tid til å lese teksten som den faktisk er og ikke slik den er inni hodet ditt ville du sett det.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 er ikkje meir vanlig i 240 nei Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 nei, det finnes sikkert fler 740 med at motor enn 240 med at motor også....... klovn.. alle vet jo at det er mer vanlig med en b230at i en 240/200 serie volvo enn i en 740... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 nja veit ikkje eg , men er då ein del 740iar og Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 ja. absolutt. sikkert endel som har disse motorene i 740 å, men poenget var at de er nok noe mer vanlig i en 240 enn en 740 er jeg redd..... er nok bare sånn det er desverre.. har du fått ut mye hk utav din at da? ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Først 20nm, så 90nm, også 90grader Har nå hørt at slutt momentet er 60nm + 90grader. det har jeg brukt på en turbomotor å en 230f.. Men det skiller kansje ikke så veldig mye? hmm.. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 ja. absolutt. sikkert endel som har disse motorene i 740 å, men poenget var at de er nok noe mer vanlig i en 240 enn en 740 er jeg redd..... er nok bare sånn det er desverre.. har du fått ut mye hk utav din at da? ca? ja er vel det, har ikkje peiling. Min er ikkje i gang endå Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 ok. har du plana toppen din enda? hvordan ble kompen etter planing kontra orig? greit for trådstarter å vite da dette er noe han vurderer å gjør med sin.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.