Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
rayol

bugatti vraket

Rate this topic

Recommended Posts

Bugatti Veyron, for en bil.

407 km i timen er maksfart.

Fantastisk, bare å få sitte på med den hadde vært en drøm.

1001 hk, wow..

En drøm på autobahn i tyskland, men ikke noe å ha i Norge hvor høyeste fartsgrense er 100km/t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor ofte har man egentlig bruk for en bil som gjør 400 km/t, selv i Tyskland.???

 

Skulle jeg brukt så mye penger på en bil, så ville jeg i hvrtfall hatt en som så bra ut.. Det gjør definitivt ikke Veyronen. Ser ut som front og bakbart er designa i hver sin verdensdel, i hvert sitt århundre.. Stygg er den.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man kan si hva man vil om Veyron-en, men etter å ha sett TopGear i dag, har jeg i alle fall respekt for toppfarta. Og ikke minst det faktum at den går helt stabilt i 407 km/t, i motsetning til f.eks. Enzo som vibrerer som et lite Cessna småfly som tar av i vindkast med orkans styrke når den når toppfart ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og ikke minst det faktum at den går helt stabilt i 407 km/t, i motsetning til f.eks. Enzo som vibrerer som et lite Cessna småfly som tar av i vindkast med orkans styrke når den når toppfart

Pga. dette, får vi Veyronen's "nydelige" design...

 

Vil heller ha noe som ser RACING/RÅTT ut, feks som en Enzo, Zonda, og lignende.

 

Men en Veyron er jo tøff den og, men ikke helt. MEGET spesiellt interiør også.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En sinnsykt tøff detalj i denne bilen er boost måler. istede for og hive inn turbotrykksmåler

 

En boostmåler er jo en trykkmåler!

 

De har vel regnet ut ca hvor mye hester de utvikler på en gitt belastning, og satt det inn i en måler.

Det er nok bare en gimmick tipper jeg, en bil gir jo ikke eksakt samme effekt hver dag, det varierer jo mye med lufttemp, fuktighet og høyde over havet.

 

Tipper den viser 1001 hest ved full gass likevel, så ikke Preben Aksjemegler klager til Bugatti når bilen ikke yter mere enn 988hk en varm dag. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
i motsetning til små spagettimotorane i enzo, har baguetten her v-16 med 4 turboer, da har du virkelig noe å skryte til naboen av. Da er du den skarpeste kniven i skuffen!

 

Syns det høre mer spennende ut med en 3.5-liter V12 og fire turboer jeg. Bugatti Automobili SpA gjorde jo fire turboer på EB110..

 

 

Eirik

Share this post


Link to post
Share on other sites
i motsetning til små spagettimotorane i enzo, har baguetten her v-16 med 4 turboer, da har du virkelig noe å skryte til naboen av. Da er du den skarpeste kniven i skuffen!

Men så kan du uansett sette disse 2 på bane imor hverandre. Hvilken tror du vinner? Jeg vet svaret. Bugattien er for tung, samt at den ikke takler svinger med stil, igrunn.

 

Syns det høre mer spennende ut med en 3.5-liter V12 og fire turboer jeg. Bugatti Automobili SpA gjorde jo fire turboer på EB110..

 

 

Eirik

Helt helt helt enig! EB110 er en RÅ bil:) Liker godt den Top Gear episoden da dem tester den.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veyron er en vill bil! Både designmessig, og motormessig!

Og hvorfor har man ikke brukt for toppfart? Jeremy Clarkson kjørte den jo igjennom en tunnell i London i 298 km/t =P Det er nå langt over kanten etter min mening, men det er jo litt hardbarket =P

 

"Fartsgrenser er irriterende, for de oppholder mennesker som har en jobb å gjøre" sa han etter dette =P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.