Gå til innhold

trimme b-20 forslag

Ranger emnet


ssmmkk

Anbefalte innlegg

Hei, ny på forumet her.

Har en 71 volvo 142..

Hatt den lenge og nå kunne jeg tengt meg litt mer hester så lurte på ett oppsett for å få en b-20 med ca 140-150hk

skal fungere å kjøre med og helst ikke for dyrt:)

har en b20 ekstra som jeg har begynt å plukke på og tengte å "kastebytte" når den var klar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp komplett topp, eller komplett motor av KG, da slipper du mye problemer! Jeg målte på Steg 4 toppen jeg hadde at den var planet 3,8mm.. Er ikke bare å plane toppen, utforming på forbrenningskammere, kompresjonsforhold og kompresjonsvolum har mye å si på resultat. Dessuten må kanaler stå i forhold til planning og kompresjonsforhold, og størrelse på ventiler. Og derifra igjen må du ha passende grenrør og eksosanlegg og forgassere eller innsprut. Og en kam som er egnet. Ring KG å spør om råd, de kan B20.

 

Ellers så kan du få tak i en B20E topp, som har større innsugningskanaler enn originalt. Volvo K, eller R kamaksel, hardere ventilfjærer, eller doble fjærer. Grenrør og enten 2xSU eller 2x40/45 Webere som er riktig dyset.. Da blir litt mer fart i gamle B20'n i hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :)

De gulmerka fjærene holder de?eller er det doble som gjelder?

Begynt på blokka nå, den ser veldig fin ut, kjøper komplett pakkning og lager sett :) så går vel den en stund til...

Jeg har den toppen med de store ventilene er vel 44 og 35.

Har innsug til en weber.....holder det???

Har også ett innsug med to suer på hånda,men gasserne bærer preg av å være godt brukt...passer det innsuget på noen andre gassere?

Værdt å gi 800kr for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De gulmerka er bedre en de org du har men dobbelt av noe er som regel bedre en enkel.Med mindre det er byttet topp på den og du har en 71 mod så er dine ventiler 42/35. Fra i 72 til 76 så hadde b20 44/35 mm ventiler.Vel et innsug med en stående weber 32/32 eller 32/36 vil hjelpe. men ville heller ha gått for 2 su eller stromberg gassere de passer på de su insuget du har tilbud på til 800.- det er det verdt. har selv 2-3 sett slike og de holder opp imot 160hk

Men hvis du vil kjenne stor endringer bare med å få tak i en annen kam, K-kam +su gasser vil gi deg 130 kansje + en etopp då vil du få komp på 10,5.

 

vil tipse deg omå sjekke kjøp og salg delen her på forum ..

har masse greier til b20 liggende ...

 

 

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår