Apoc_ Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Hei. Her er kort informasjon om bilen: - Original 89' 740 TIC. - Førstegenrasjons FT motor med LH Jetronic 2.2. - AW71 automatkasse. Jeg har nettop byttet topp på motoren. Det sto en 531 topp og T-kam på, har byttet til en nyoverhalt 530 topp med VX-kam. Bilen støyer voldsomt når den går på tomgang (har ikke kjørt med den siden topp byttet). Den høres egentlig ut som en snøfreser (alså en to-takter). Registeret er stilt inn til 10 grader før Ø.D nå, men det utgjør ingen forskjell om den står 20 grader før, eller på 0 grader. Motoren høres likedan ut uansett. Har ikke lyst å kjøre noen plass før jeg vet hva som er feil. Kan det være feil tenning? I såfall hvordan stiller jeg den på denne motoren? Eller kan det være alt for høy kompresjon? Tenker da på at denne 530 toppen kan ha mindre forbrenningskammer enn 531 toppen? Alle tips mottas med takk :) er førstegang jeg skrur opp en motor, lærer mens jeg skrur. Mvh. Apoc_ Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 sikker på at registret er rett? rekkefølge på pluggene? Prøv å evt vri fordelern for å stille tenninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Joda, registeret tror jeg er rett. Ser nå slik ut i hvertfall. Motoren går veldig jevnt og fint. Den fusker ikke på noe sett og vis. Den bare bråker noe jævlig. Har prøvd å vri litt på fordeleren, uten at det gjorde noe med støyen. Lot fordeleren stå der motoren gikk best. Har en følelse av at det ikke er tenningen. Skal ta et lydopptak i morgen å laste opp. Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 litt sånn "gressklipper" lyd? hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Jepp. Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Høres veldig ut som du har satt tenningsrekkefølgen feil.. :) at det tenner ut eksosen, og at det er det som bråker...ganske vanlig at bilen går sånn da. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 huska å dra til muttrene på inn og ut manifold's selvsagt? og nye eksospakninger nå er ikke jeg noe rev på lh2.2 i det hele tatt, men er ikke tenninga selvjusterende som på lh2.4? at alt skal stå på null liksom *trippel sjekk at registeret står rett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 forresten, hvorfor bytta du fra 531 til 530 egentlig? er stort sett andre veien det pleier skje! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Ja høres ut som at den tenner med en ventil åpen. Sjekk tenning og pluggkabler etc. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.