Nissanmicra Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Jeg er litt bekymret for at dynamoen min ikke lader skikkelig. Hvordan sjekker jeg dette? Jeg har et multimeter, men jeg er usikker på hvor bra dette er, i tillegg har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal stille det inn. Det ser slik ut: Bildet er litt dårlig, men det skal være mulig å se hva som står der. Håper noen kan hjelpe... Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Sett det på DCV (likestrøm) 25. så setter du den svarte kabelen på minus polen og den røde på pluss, dette mens bilen går, ladespenning skal være mellom 13,6 og 14,2 ca. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 sett den på 25 dcv. mål strømmen på batteriet med motoren av. start bilen og mål igjen. da ser du hvor mye den lader, eller om den ikke lader. det er den enkleste måten. kan også måle ut i fra dynamoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gul-tusj Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Du ser der det står DVC ja? Rekner med det.. :p Sett på 25V.. Mål på batteriet når bilen ikke går.. skal ligge på rundt 12- 12,5 v.. Start så bilen og foreta samme måling.. Nå skal derimot spenninga stige til rundt 13.5-14v om dynamo er normal. Hehe! :) rask respons her... :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Hehe.. 3 like svar på ett minutt:p Da gjør jeg nok ikke feil.. Hvorfor skal det stå på 25V forresten? Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det er for at du skal få riktig visning i displayet. (hvor den setter komma) ved 2.5: 12v blir da for mye til å vise. (maks 9,9) ved 25: 12v blir da 12.0 (riktig) ved 250: 12v blir da 1.2 (for unøyaktig) ved 1000: 12v blir da 0.1 (for unøyaktig) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Takk for hjelpen. Dynamoen ladet fint den så den var ikke problemet. Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det er for at du skal få riktig visning i displayet. (hvor den setter komma) ved 2.5: 12v blir da for mye til å vise. (maks 9,9) ved 25: 12v blir da 12.0 (riktig) ved 250: 12v blir da 1.2 (for unøyaktig) ved 1000: 12v blir da 0.1 (for unøyaktig) Dette stemmer nok ikkje heilt.... En skal ikkje overskride spenningen som er innenfor måleområdet. Ved et høyere måleområde vil det bli færre desimaler BAK komma. ved 2.5: Maks 2,5 V (2,500 V) ved 25: 12V vises som: 12,00 V ved 250: 12V vises som: 12,0 V ved 1000: 12V vises som: 12 V Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.