Gå til innhold

83 Rabbit bruksbil

Ranger emnet


Shellvis

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten tråd med risiko for å få litt kjeft hehe (siden jeg ikke gjør det grundig).

Skal bare sette bilen i bruksskikk i første omgang da det står en annen GTI å venter på helrenovering. Men gøy å kjøre en Rabbit mens jeg pusser opp den andre.

 

Når jeg kjøpte bilen var den veldig matt i lakken og så litt "shabby" ut, men gikk som ei klokke :)

 

Burde ha byttet begge forskjermene innerfalsen på buene er delevis borte, men siden det skal bli en bruksbil har jeg valgt å vente med det. Kunne ikke finne mere enn 1 rusthull og det har jeg sveiset og sparklet.

 

Legger ved bilde av bilen den dagen jeg kjøpte den også kan jeg kommentere litt rundt de andre bildene som kommer.

 

Shellvis.

 

616571852.jpg

 

616571770.jpg

 

616571788.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ;) men i følge forrige eier som har hatt bilen siden 1987 så skulle det ikke være noe rust i innerskjermer. Å etter det jeg har sett på resten av bilen så ser det veldig bra ut.

 

Vet med meg selv at jeg ikke klarer en mellomting, så det blir enten full renovering eller slik som jeg gjør det nå :)

 

Her er noen bilder av bilen innvendig.

 

4517033541.jpg

 

4517005245.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har setene fått seg en rens,, men de har nok sett sine bedre dager :( solfalmet og slitt førersete,, men det får duge til det dukker opp noe annet.

 

Speedometeret viser 110 når jeg kjører i 80,, så her kan det bli toppfart hehe. Er det mulig å gjøre noe med det eller er det bare å starte jakten på noe nytt??

 

Det begynner å ligne en pen bruksbil :)

 

6116424595.jpg

 

4517033574.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometeret viser 110 når jeg kjører i 80,, så her kan det bli toppfart hehe. Er det mulig å gjøre noe med det eller er det bare å starte jakten på noe nytt??

 

Ta ut instrumentenheten og ta speedometeret ut av clusteret. Når du har speedometeret i hånda løfter du forsiktig enden på nåla over stoppinnen. Da skal nåla ligge flush med et lite kalibreringsmerke i ytterkant av skiva på speedometeret. Hos deg vil jeg anta at nåla ligger litt ovenfor dette merket. Da drar du FORSIKTIG av nåla med en gaffel og setter denne på igjen, slik at nål og kalibreringsmerke overlapper hverandre.

 

Om dette ikke hjelper er et nytt speedometer det eneste som kan hjelpe deg (som jeg veit om).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut instrumentenheten og ta speedometeret ut av clusteret. Når du har speedometeret i hånda løfter du forsiktig enden på nåla over stoppinnen. Da skal nåla ligge flush med et lite kalibreringsmerke i ytterkant av skiva på speedometeret. Hos deg vil jeg anta at nåla ligger litt ovenfor dette merket. Da drar du FORSIKTIG av nåla med en gaffel og setter denne på igjen, slik at nål og kalibreringsmerke overlapper hverandre.

 

Om dette ikke hjelper er et nytt speedometer det eneste som kan hjelpe deg (som jeg veit om).

 

Takk for tipset :) jeg må skru det ut uansett siden det er noen pærer som har røket så da skal jeg samtidig prøve oppskriften din :) :popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kul bruksbil!

 

Så ut som du hadde gjort en bra jobb med lakken.

 

-Setene så heller ikke værst ut!

 

Det har blitt noen timer med polerings maskin :)

Har litt sparkling og pussing igjen på bakskjermen. Hadde kommet fuktighet på baksiden av gammel sparkel så det var sprukket opp og begynt å ruste. Slipa helt ned, grunnet og lagt på ny sparkel, men finpussen gjenstår :)

 

2714504323.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut instrumentenheten og ta speedometeret ut av clusteret. Når du har speedometeret i hånda løfter du forsiktig enden på nåla over stoppinnen. Da skal nåla ligge flush med et lite kalibreringsmerke i ytterkant av skiva på speedometeret. Hos deg vil jeg anta at nåla ligger litt ovenfor dette merket. Da drar du FORSIKTIG av nåla med en gaffel og setter denne på igjen, slik at nål og kalibreringsmerke overlapper hverandre.

 

Om dette ikke hjelper er et nytt speedometer det eneste som kan hjelpe deg (som jeg veit om).

 

Ganske riktig, nåla står litt over kalibreringsmerke, men usikker på hvor mye krefter jeg skal legge i bruken av gaffel. Virker som om nåle sitter godt. Har prøvd små, mellomstor og stor gaffel :) men tørr lissom ikke legge i kropstyngden hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske riktig, nåla står litt over kalibreringsmerke, men usikker på hvor mye krefter jeg skal legge i bruken av gaffel. Virker som om nåle sitter godt. Har prøvd små, mellomstor og stor gaffel :) men tørr lissom ikke legge i kropstyngden hehe

 

nydelig bruksbil:) angrer litt på at jeg ikke hadde fått einserdilla når jeg kjøpte førstebilen:p

angående instrumentpanelet. på ventoen måtte i alle fall jeg ta i som bare det:p det var et ødelakt instrumentpanel som jeg kunne teste på, men det ble i alle fall ikke ødelakt, så tror det bare er å dra til:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart tid for sommerdekk, har tenkt tanken å lakke de opp før jeg setter de på. Kanskje det er noen som kan hjelpe med lakk kode eller har noen andre innspill for å få felgene fine. De er ganske hele og pene, noen riper å en og annen ujevnhet i kanten,,, og desverre så mangler det 2 senterkopper :well: Men hjelper nok litt bare å få vasket de grundig :)

 

6910541133.jpg

 

6910541021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blinklys problemer,, etter pære bytte i dash og montering av anlegg var det tid for å skru alt sammen. Men under demontering klarte jeg å vrake nødblink bryteren så jeg "tyv lånte" fra den andre GTI'n. Nødblinker'n fungerer bra men når jeg skruar av den så lyser det svakt i blinklyspæra i dashen og bruker jeg blinklyshendelen så lyser det bare konstant grønt :( men setter jeg nødblink bryteren i midt stilling så fungerer alt som det skal,,, er det bryteren eller kan det være noe annet galt,, blinklyset fungerte fin i den bilen jeg tok bryteren fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår