Cheron Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Hmmm.. Hvorfor er det da 2 ulike fasonger på 8V bunnpanna og 16V bunnpanna????? Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 tja si det, skal sjekke litt mer på etka, kan jo være noe feil der eller på meg :p Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Hehe :) Må uansett ned til Møller i morgen. Må bytte dette, er ikke nok oljetrykk i motoren. Blir gøy å slepe bilen fra Oslo til Sandefjord... Weee :( Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 har sjekka litt mer på etka, ser ut som det er samme delenummer på alle bunnpanner til 1,6\1,8 motorene, på alle årsmodell, jeg finner ikke noen forskjellige bunnpanner der. kanskje den fra 16v var bulka :p, men det forundrer meg ikke om det er en annen på 16v, er en del spesielle deler til 16v. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Bunnpanna på 16V er større mener jeg å huske. Jeg brukte den ikke pga det var hull i den, og den på 8V motoren min var hel og fin. Og sjekket med Møller før jeg bytta og fikk greie på at det var samme delenr. Husker jeg stussa litt over forskjellige fasonger. Får dra ned dit i morgen. Prøve å finne ut av dette.... Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 større, tenker du på dybden på selve pannen? eneste forskjell jeg vet om er at det går mer olje på modellene fra 8.85(0,5 liter mer) så kanskje bunnpanna er fra en før 8.85, si ifra når du har fått svar fra møller. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Har nå sjekket: Oljepumpe til 16V: 027 115 105C kr. 2106,- bestilles fra Tyskland. Bunnpanne til 16V: 051 103 601 og er likevel forskjellige. Har bestilt, kom på 1349,- med pakning og skruer. Kommer i morgen tidlig. Det som jeg forstod var forskjellen på oljepumpene fra 8V og 16V er at på 8V er det bokstaven E til slutt. Mens 16V har bokstaven C. Håper dette kan være til hjelp for andre som skulle få samme problem ved bytte av motor i Golfen sin. :) Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Cheron Hehe :) Må uansett ned til Møller i morgen. Må bytte dette, er ikke nok oljetrykk i motoren. Blir gøy å slepe bilen fra Oslo til Sandefjord... Weee :( trenger du hjelp da? er blitt ekspert på å slepe golfer nå..hehe Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Så har jeg vært og henta den nye bunnpanna. MEN!! Den er jo steike meg lik 8V panna............ Hjelper jo ikke noe å bytte bunnpanna da. Er det noen som har 16V motorer og kunne gidde å tatt bilde av bunnpanna sine?? Så kan vi sammenligne. Mine bunnpanner ser sånn ut: Jeg mener at bunnpanna til 16V skal være flatere i bunnen. Ikke denne knekken som denne har. Noen som kan gi meg rett eller galt?? Bunnpanna jeg kjøpte i dag har varenr: 051 103 601 Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by Cheron Så har jeg vært og henta den nye bunnpanna. MEN!! Den er jo steike meg lik 8V panna............ Hjelper jo ikke noe å bytte bunnpanna da. Er det noen som har 16V motorer og kunne gidde å tatt bilde av bunnpanna sine?? Så kan vi sammenligne. Mine bunnpanner ser sånn ut: Jeg mener at bunnpanna til 16V skal være flatere i bunnen. Ikke denne knekken som denne har. Noen som kan gi meg rett eller galt?? Bunnpanna jeg kjøpte i dag har varenr: 051 103 601 etter ETKA så er det samme driten:cool: så få fart på deg nå og bytt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by Cheron Har nå sjekket: Oljepumpe til 16V: 027 115 105C kr. 2106,- bestilles fra Tyskland. Bunnpanne til 16V: 051 103 601 og er likevel forskjellige. Har bestilt, kom på 1349,- med pakning og skruer. Kommer i morgen tidlig. Det som jeg forstod var forskjellen på oljepumpene fra 8V og 16V er at på 8V er det bokstaven E til slutt. Mens 16V har bokstaven C. Håper dette kan være til hjelp for andre som skulle få samme problem ved bytte av motor i Golfen sin. :) oem pumpe fra germanautoparts.com koster ca 120 usd.. :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 vwgolf2gti16V: Nei. Jeg bytter ikke når den bunnpanna jeg har er identisk og hel. Er ikke DET som er problemet. Problemet er at 16V har underkjøling eller hva faen det heter, og derfor er det støtrre bunnpanne på 16V motorene. Ihvertfall sånn jeg har forstått det. Så har du bilde av bunnpanna di da??? Legg ut i så fall. Eller er du løsmiddelskada av all lakkinga? ;) Prosjektrust: Takk! Skal sjekke dette. Pumpa koster en god del mer her hjemme :) Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Legger ut et par bilder. Takluka og reservehjula mine :D Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 yodude yodude yodude Råfett! Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by Cheron vwgolf2gti16V: Nei. Jeg bytter ikke når den bunnpanna jeg har er identisk og hel. Er ikke DET som er problemet. Problemet er at 16V har underkjøling eller hva faen det heter, og derfor er det støtrre bunnpanne på 16V motorene. Ihvertfall sånn jeg har forstått det. Så har du bilde av bunnpanna di da??? Legg ut i så fall. Eller er du løsmiddelskada av all lakkinga? ;) Prosjektrust: Takk! Skal sjekke dette. Pumpa koster en god del mer her hjemme :) 16v blokka har underspylte stempler, men dette skal ikke ha noe som helst å si for størrelsen på sumpen. de er knapt 2 cm høye, og skrudd fast i blokka di - laangt i fra bunnpanna.. og ja, oljepumpe her hjemme er jo en vits.. trenger en selv også, ser ut til at jeg må bestille fra juunaiten. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg