Boffer Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 har lit problemer med strømmen i bilen har en sierra 93 og nå bilen sviver på tomganga så er det 14Volt på dynamoen og 13,95 på bateriet ogt når jeg skrur opp anlegge på halv musike så er dynamoen:12.30 bateriet:12.14 kodisen:11.31 når jeg har ca 2tusen i turtal så viser bateriet:13.15 kondisen:12.16 har 21mm2 kable fra bateriet og til strømfordeler også har jeg vel 10-14mm2 til forster og kondis også har jeg akurat samme på jordinga kan det være problemet til at det gir så lite strømm? eller er det noe annet ??? takker for all hjelp Siter Old fords never die, they just goes faster!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 hvor stor sikring er det på ampen da? kan være at du har alt for små kabler ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Her mener jeg at du bør investere en del for å få dette optimalt. Du har 1V spenningstap mellom batteri og forsterker, oppgrader kablene! Oppgrader også kabler i motorrommet, fra dynamo til batteri, dynamo/motor til chassi og batteri til chassi. Videre leverer dynamoen din mye mindre ved tomgang viser dine målinger, er det mulig å skaffe større dynamo til ikke altfor mye penger? Hvilket batteri har du? Kanskje du bør oppgradere her også. Det hadde vært fint om du hadde nevnt hvilke forsterkere det er snakk om også. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boffer Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 har en 60Amp sikring forsterkeren er har en mega kicker på 2000W og en uc carvor på 1000w bateriet er et helt vanelig 55amp blybateri som er nylada har ike sjekka pris på ny dynamo men tenke kansje å kjøpe ny speningsregulator men kan det ha none å gjøre mæ at jeg har 21mm2 kabe fre bateriet også kommer den i en delingsbok og ut fra den kommer det 14mm2 kabler ut? Siter Old fords never die, they just goes faster!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 hvor stor jordingskabel har du? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boffer Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 har 21mm2 kable til både jord og strøm men de går inn i en strømdeler og ut derfra komer det vel 14mm2 kan problemet lig dær? Siter Old fords never die, they just goes faster!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 har 21mm2 kable til både jord og strøm men de går inn i en strømdeler og ut derfra komer det vel 14mm2 kan problemet lig dær? Problemet er nok at alt er dimensjonert for lite rett og slett. Litt tap her og der gir en del tap tilsammen. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boffer Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Problemet er nok at alt er dimensjonert for lite rett og slett. Litt tap her og der gir en del tap tilsammen. ok hvor store ledninger tror du at jeg burde kjøpe? Siter Old fords never die, they just goes faster!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 hoved problemet ditt er nok forra, mellom batteri og dynamo.. syntes også spenningen var litt lav ubelastet... Syntes rent over du hadde en del spennings fall bakover også.. godt mulig batteriet har sett bedre dager....:hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 ok hvor store ledninger tror du at jeg burde kjøpe? Så stort som du har råd og plass til. Altså 50/35 kvadrat fra batteri, samme på jording. Og 25/20 fra fordelingsblokker og videre. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 30 kvadrat bør holde,selv om jeg har trekt mye mer en deg gjennom 21 og 16 kvadrat tidligere, uten store tap.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 hoved problemet ditt er nok forra, mellom batteri og dynamo.. syntes også spenningen var litt lav ubelastet... Syntes rent over du hadde en del spennings fall bakover også.. godt mulig batteriet har sett bedre dager....:hellothere: Batteriet har absolutt ikke noe med spenningsfall bakover i systemet å gjøre. Er batteriet problemet vil spenningen være lav på batteriet også. Jeg synes den er litt lav, men ikke så veldig mye. Det som jeg synes er drøyt er spenningsforskjellen på 1V mellom batteri og forsterker. Det er 7-8% tap i ledninger mellom batteri og forsterker det. Det var derimot en liten spenningsforskjell mellom dynamo og batteri, men jeg anbefaler oppgradering alikevel her også. Og vil man legge penger i dette ville jeg oppgradert dynamo/regulator og batteri. Dynamo kan fåes hos skraphandler og Optima YT får man for 1500. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 ledningsnettet fra dynamo,batteri på sierra er ett kapitel for seg selv,der må det ryddes kraftig for å få det bra,ekstra jording på batteri,dynamo og motor er ett must... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boffer Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 tror du at det hvil hjelpe med 2 bateriet+ Siter Old fords never die, they just goes faster!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 først må du få orden på ladespenningen din,å få lagt opp nye kabler her å der.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg