Gå til innhold

Fremgangsmåte ved bilkjøp

Ranger emnet


jenspond

Anbefalte innlegg

Nopes. Kun at vognkort del 2 MÅ innleveres før bilen kan omregistreres.

Mange bor jo slik til at Posten er eneste mulighet til å få levert salgsmelding.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å ha en konvolutt klar til del 2 som dere kan dra til en postkasse å levere. For jeg fikk trøbbel med at selger aldri leverte del to. Det resulterte i at jeg fikk avskiltingsbegjæring etc. Gjøken påsto han var på ferie eller noe. Ferie i flere mnd... Men han leverte dagen etter jeg sa at evnt bøter fra bomringer etc kom til han (Noe de ikke hadde gjort siden vi begge sto som eiere og jeg som den "nyeste") Da jeg spurte Biltilsynet om hvordan jeg kunne få han til å levere sin del sa de nærmest at det var mitt problem. Jaja.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
klart du kan bruke bilen selv om ikke vognkortet står i ditt navn(siden du nettopp har kjøpt bilen). Du vil jo få din kopi/utgave av kjøpskontrakten.

 

Når det gjelder forsikring, er den i orden fra øyeblikket du har ringt forsikringsselskapet, den gamle eieren vil derimot ikke kunne si opp si forsikring FØR bilen er omregistret i autosyss(dette gjelder ihvertfall hos gjensidige)

 

.

Jeg har sagt opp bilforsikring i gjensidige. Ikke noe problem selv om det er skilter på bilen. Men du vil få en avskiltingsbegjæring i posten da..

 

Nopes. Kun at vognkort del 2 MÅ innleveres før bilen kan omregistreres.

Mange bor jo slik til at Posten er eneste mulighet til å få levert salgsmelding.. :)

Må vel ikke leveres inn, men husk å skriv ned pin-koden som står i vognkortet når du kjøper bil for da trenger du ikke selve vognkortet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår