Gå til innhold

Dynamostøy eller hva det ENN kan være

Ranger emnet


benzin

Anbefalte innlegg

Støy som kommer og går, men i det siste har den blitt konstant, fæææl konstant pipelyd som det kan virke som følger turtallet(noen ganger)

 

Jeg har drevet på fælt, og kjørte nesten av veien i forsøket på å få tatt opp lyden (kan faktisk høres på opptaket) Uansett, pipelyden kunne ikke høres på opptaket, så prosjektet gikk dundass.

 

Vel, jeg har bytta plugger og signalkabler, lykken braste rimelig fort når jeg skrudde på motoren og DANG! samma lyden..

 

Jeg har også bytta den svarte lille dingsebomsen bak på dynamoen som visst nok skulle fjærne no støy av no slag...

 

Uansett, så stakk jeg innom Elkjøp og raska med meg en billi pioneer spiller og erstattet den med den "dyre" 5000 kroners Blaupunkt spiller'n...

 

Problem BORTE, jeg leverte imidlertidig tilbake spilleren på elkjøp og inkasserte spenna igjen vel vitende om at jeg hadde "funnet" problemet..

 

Nå lurte jeg på.... fjærner et støyfilter denne støyen? Jeg ønsker selvfølgelig å bruke denne spilleren, synes den ga MYE mer trøkk enn pioneer spilleren....

 

Benzin =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet, byttet alt av signalkabler, la om kablene flere ganger, men jeg kom ingen vei før jeg prøvde med en annen cd-spiller (gammel pioneer), med pioneer spilleren så var støyen helt vekk. Det bar rett ut på noname (forhandleren) for å bytte Rockford Fosgate 9220R i en ny, men da jeg kom ut i bilen og koblet opp så blei jeg irritert, samma lyden! Sprang ned igjen for å få bytta den i en anna spiller....så nå sitter jeg her med en Alpine 9805R uten mp3 :( Eneste logiske jeg kan komme frem til er at RF-spillere ikke fungerer i bilen min (BMW 320i -93)

 

Om noen har noen ideer så bare kom med dem :)

 

Likte den spilleren veldig godt, men slik støy kan en ikke leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis...

 

Noe veldig mange gjør er å feste forsterkeren(e) i gods.. som f.eks seterygger og hattehyller.. Disse leder ofte strøm.... og kan føre til støy.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det samme problemet i anlegget mitt..

Har lagt opp nye kabler, både av +/- og signal.. Spilleren er også jordet, men hvor godt skal jeg ikke si for sikkert.. Forsterkeren er festet i egen sponplate baki, med eget batteri.

Likevel har jeg en utrooolig irriterende suselyd, som ødelegger hele lyden!

Har forresten montert et stinger støyfilter ved spilleren, men det hjalp heller lite... Kan det rett og slett være spilleren som "leser" støy?? Er en Sony 850MP eller no sånt.. sånn "dill dall" spiller...

 

Vurderer å kjøpe et nytt Focal utopia frontsett, men gidder ikke det om det er spilleren som bør byttes... ??

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette snakk om hvinestøy som følger volumet på motoren eller er det bare grunnstøy som er i anlegget ??

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om typisk "turbolyd" nei.. Ikke noe hvining eller lyder som følger motoren. Det er helt uavhengig om motoren er av eller på.

Det er kun en slags suse lyd, ala stereo på full guffe uten musikk, hvis du er med på den? Ødelegger iallefall hele lydbildet

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ut som et problem med jording... Du har mest sannsynlig forskjellig jordpotensionale mellom spiller og forsterker.

 

Mulig du ikke har god nok forbindelse mellom forsterkerens batteri og resten av anlegget.

 

Prøv å legg en ledning innat spilleren og til minus på det andre batteriet. Dette burde utjevne eventuelle jordpotensionaler.

 

Om det funker, må du ta og jorde spilleren din skikkelig til chassis. Gjerne både via 0v ledningen til spilleren og chassis på spilleren direkte ned på karrosseriet.

 

Også må du forsikre deg om at du har skikkelig kontakt fra batteriene til chassis. Det holder ikke med at du har skrudd det fast. Du må virkelig skrape rent helt ned til metallet, og så skru det skikkelig fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by krs

Det er ikke snakk om typisk "turbolyd" nei.. Ikke noe hvining eller lyder som følger motoren. Det er helt uavhengig om motoren er av eller på.

Det er kun en slags suse lyd, ala stereo på full guffe uten musikk, hvis du er med på den? Ødelegger iallefall hele lydbildet

 

Si meg, du har bare ikke stilt "Gain" på forsterkeren der bake veldig høyt? da kan d bli susing vettu....:)

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår