MsRacing Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Som topic sier så har æ masse spørsmål angående bygging av motor.. sitt å planer ett bygg å tenkte lag en liste over deler æ treng å sånn.. Spørsmål... B230fk elr B230ft?? Ka e forskjell på disse 2 blokkan å korsen årsmodell e best å bruk?? Korsen veiv burde æ bruk?? Fra korsen motor å korsen årsmodell?? Korsen orginale volvo stempel burde æ bruk?? Korsen orginale volvo råda burde æ bruk?? Korsen kam burde æ bruk?? Korsen insug e best?? Korsen dysa?? har vurdert V70r dysa.. Hær e en liste av di tingan æ har tenkt å bruke: Blokk B230ft/fk Veiv- Råda- Stempel- 405 elr 531 topp som insugskanala å avgaskanalan ska portes på.. Kvass kam- 940 turbomanifould Insug- Dysa-V70R Turbo-T03-04 hybrid Kor mye hester blir dette å gi sånn ca?? Noe dokker syns æ burde endre på?? Takker for svar.. Mvh MsRacing Siter Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 kan vel si at B230fk\ft er helt like når du skal begynne og trimme. er vel bare wg som er forskjellig. så er det noe med årsmodeller nyere enn 92 tror jeg, for underspyling av stempel. når det er sagt vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til og skrive nynorsk eller bokmål, lettere og forstå :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MsRacing Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 kan vel si at B230fk\ft er helt like når du skal begynne og trimme. er vel bare wg som er forskjellig. så er det noe med årsmodeller nyere enn 92 tror jeg, for underspyling av stempel. når det er sagt vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til og skrive nynorsk eller bokmål, lettere og forstå :) okei.. æ e svensk.. derfor æ skriver rart :P Siter Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 fk har jo mindre effekt en ft. jeg personelig hadde starta på ei fk blokk.. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 fk har jo mindre effekt en ft.jeg personelig hadde starta på ei fk blokk.. hm? kan vel si at B230fk\ft er helt like når du skal begynne og trimme. er vel bare wg som er forskjellig. så er det noe med årsmodeller nyere enn 92 tror jeg, for underspyling av stempel. bruke en nyere FT/FK blokk trur jeg- hehe er vell alt jeg har og si.. :D Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 hei tenkte eg ville gi deg eindel tips her, siden eg driver og bygger eg og. og eg vett koss kjedligt det er når man står fast. til og begynne med kan eg med ein gang sei at du bør bruke FK, eller FT blokk. desse to blokkene er HEILT like, men anbefaler og bruke blokk med underspyling, men dette er strengt tatt bare nødvendigt når man skal ha seriøst mye trimm. veiv kan man bruke orginal FK/FT veiv, er ikkje så veldi mye og sei om denne, tåler bank. gå for 531 topp, og porte skikkelig, ikkje bare utvide hullene, men lag insugskanalen konisk. for at lufta skal få god fart. veivstaker/råder bør du bruke nyere FK eller FT råder, desse er dei som er sterkest av orginal rådene. man kan sjå dette ved at dei er 13mm, isteden for 9. kjøp smidde stempler, så unngår du og smelte desse, om du kjører mager blanding. og smidde stempler er ikkje SÅÅÅÅ dyrt. kjør 4 stk 380cc dyser, eller kjør 8 orginale. koble opp dei 4 ekstra mot ein map sensor. håpe du får til prosjektet ditt , og lykke till Mhv Sølve Mortveit Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 vel, underspyling er jo ikke NØDVENDIG på større motorbygg, kjør heller oljen i toppen om du bygger seriøst! min 400 hk motor får IKKE underspyling. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 okei.. æ e svensk.. derfor æ skriver rart :P Du skriver jo ikke svensk? Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Han er slik ein wannabe da vøtt, prøver så godt han kan... Syns han er ganske god på det jeg... Men ang veiv, råder og stempel: det som sitter i b230ft/fk o.l. er jo ikke akkurat helt ræva. B23ET har vel litt sterkere saker, men bruk FT/FK deler. Hvis ikke du skal noe særlig over 300hk så skulle de holde. Kam: Åssen vil du ha motoren? K kam er veldig behagelig å kjøre med syns jeg.. Innsug: Originalinnsuget holder lenge, eller få noen til å sveise inn dysehull i ett GLT innsug (svanehalsinnsug). Dyser og lmm: 968 dyser, justerbar btr og 3 toms lmm funker jo fint... Lykke til i bygginga, bare å grave hvis det er mere du lurer på.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Burnout| Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 hei tenkte eg ville gi deg eindel tips her, siden eg driver og bygger eg og. og eg vett koss kjedligt det er når man står fast. til og begynne med kan eg med ein gang sei at du bør bruke FK, eller FT blokk. desse to blokkene er HEILT like, men anbefaler og bruke blokk med underspyling, men dette er strengt tatt bare nødvendigt når man skal ha seriøst mye trimm. veiv kan man bruke orginal FK/FT veiv, er ikkje så veldi mye og sei om denne, tåler bank. gå for 531 topp, og porte skikkelig, ikkje bare utvide hullene, men lag insugskanalen konisk. for at lufta skal få god fart. veivstaker/råder bør du bruke nyere FK eller FT råder, desse er dei som er sterkest av orginal rådene. man kan sjå dette ved at dei er 13mm, isteden for 9. kjøp smidde stempler, så unngår du og smelte desse, om du kjører mager blanding. og smidde stempler er ikkje SÅÅÅÅ dyrt. kjør 4 stk 380cc dyser, eller kjør 8 orginale. koble opp dei 4 ekstra mot ein map sensor. håpe du får til prosjektet ditt , og lykke till Mhv Sølve Mortveit Tusen takk.. de beste svare æ har fått te nu :) dokker andre gir og bra svar.. hjelper mye på å e godt å vit de e folk som kan meir en mæ ;) hehe.. Siter Volvo 945 tic Alt for mange biler at det er plass til hær.Men savner kadett c,ascona b,og volvo vogna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 veivstaker/råder bør du bruke nyere FK eller FT råder, desse er dei som er sterkest av orginal rådene. man kan sjå dette ved at dei er 13mm, isteden for 9. kjør 4 stk 380cc dyser, eller kjør 8 orginale. koble opp dei 4 ekstra mot ein map sensor. Hvis effekten blir så stor at 8 stk 337ml dyser er nødvendig, så ville ikke jeg har brukt 13mm rådene.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.