Gå til innhold

Prosjekt Bora 2002 Highline

Ranger emnet


RBrambo

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for snaut ett år siden en 2002 Bora Highline 1,6 med planer om å style og senke denne. Vel, nå er alt bestilt. Da jeg ikke klarer å legge inn bilder blir det med linker...

 

Zender Frontfanger:

http://www.zender-tuning.com/vw_bora_auto_34_Norway.html

 

Caractere sideskjørt og hekkskjørt:

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=06884&ASP=2453677&Type=VW&Model=Bora&Year=2002&Back=WA_Katalog+ASP=2453677+Type=VW+Model=Bora+Year=2002+Klasse=11

 

Öttinger vinge:

http://www.artracing.no/product_info.php?cPath=745_40_50_270&products_id=489

 

Har også bestilt KW Inox Var 1 senkesett.

 

Dette skal monteres på til våren. Skal i tillegg lakkere panseret siden det er en par stygge riper etter at forrige eier har vasket i selvvaskeanlegg og latt slangen ligge innpå bilen, i tillegg til steinspruten da...

 

Innvendig kommmer jeg ikke til å gjøre noe spesielt, men har litt planer om å få gjort noe med det hersens plastikktreverket. Skulle gjerne ha fått byttet ut det med carbon. Tar gjerne i mot tips om hva som kan gjøres angående det med takk. 1,6 merket bak skal selvsagt fjernes...

 

Bilen har i dag 16" på både sommer og vinter. OZ hydra på sommer, originalfelg på vinter. Rent utseende messig kunne bilen hatt større hjul, men vil ha igjen litt komfort også. Men blir det seende tåpelig ut så er det ikke umulig at det kommer på større felger etter hvert. Men men... får se hva tiden bringer...

 

RB

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ser bra ut, lykke til med bygginga! :)

Jeg personlig syns ikke det er ille å kjøre med store felger og lavprofil dekk iallefall. Dreper jo litt "komfort" men blir da litt mer sportslig ;)

KW gewinde er iallefall veldig bra;)

Nettopp montert KW V2 på Boran min selv ;)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoileren ankom på lørdag, har purret opp NBS og de ventet på at delene fra Caractere skulle komme, men de skulle sendes en gang i forrige uke. På Eiker fikk jeg ikke greie på så mye annet enn at det var bestilt og at de ikke hadde hørt noe fra Zender enda.

Håper jeg snart får alt så jeg kan begynne å hente inn "anbud" på lakkering.

 

RB

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på passformen til fangeren selv, det står at genuine fitting positions der så den bør passe ganske rett inn... På Bora så er jo fanger og grill mer eller mindre en del så det bør gå greit. Effektanlegg har jeg ikke tenkt på enda, men ikke umulig at det bllr noe etter hvert.

 

Nå skal linken fungere igjen...

 

Det hele blir ganske diskret, gleder meg til å få alt og ikke minst få det på bilen.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk sideskjørtet, hekkskjørtet og senkesettet i går. Da er det bare frontfangeren som gjenstår. Tipper det blir en testfit av stylingen de nærmeste dagene skal prøve å få tatt litt bilder også. Gleder meg som en unge til å få alt så jeg kan levere det til lakkering og få det på bilen.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. er ikke gratis nei...

 

Før lakkering kommer alt på ca. 26000,-

Venter fortsatt på frontfangeren fra Eiker, estimert levering om en uke eller to. Gidder ikke å levere noe til lakkering før jeg har fått alt. Pratet med en lakkerer for ei stund sida, han sa at jeg kom langt med fem seks tusen, litt avhengig av hvor mye jobb som måtte gjøres. Med montering av senkesett, lakkering, montering av senkesett, 4-hjuls kontroll og godkjenning tipper jeg det hele ender opp på rundt 35000,-

 

Mye penger men bilen kommer til å få et utseende som ingen eller svært få andre biler har. Var derfor jeg gikk lei Golfen + at den er rett ned bak så bakluka alltid tettet seg med støv, møkk eller snø. Ser virkelig fram til å få alt, få det lakkert og på bilen.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et spennende prosjekt du har her. Venter i spenning på bilder og slikt av bilen din.

 

m t p det "tre/wood" interiøret er jeg inne på tanken å ta ut mine og lakke de i bilens farge når jeg selv skal ta hellakkering på min bil. det er så stygt og kjøpe nye koster jo en formue....

 

men si fra hvis du kommer over noe andre evt løsninger der.

 

 

mvh Rayander :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide med noen bilder, så her kommer de...

 

Så litt mer på godsakene i dag og når jeg så etter på hvordan innerskjermen bak var begynte jeg å undre litt på hovrdan det sideskjørtet skal festes i bakkant. Foran regner jeg med at det bare er å feste det sammen med innerskjermen.

 

Innerksjerm bak:

Innerskjerm.jpg

 

Bakkant av sideskjørtet:

skirt1.jpg

 

Sideskjørtet:

Skirt2.jpg

 

Hekkskjørtet:

hekk1.jpg

 

hekk2.jpg

 

Vingen:

 

vinge2.jpg

 

vinge1.jpg

 

Senkesettet:

 

coilover.jpg

 

Den antenna som satt på bilen var fliset opp og så ikke ut så den er også bytte ut, med denne:

Antennne.jpg

 

Venter fortsatt i spenning på frontfangeren fra Eiker, håper den kommer i løpet av neste uke. Senkesettet er nok på bilen om en to - tre uker tenker jeg...

 

Flere oppdateringer kommer etter hvert

 

Endelig, litt prøving og feiling, men fikk det til etter hvert...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pratet med NBS, må si servicen der er upåklagelig...

De sender karosserilim til meg gratis, så da tenker jeg det ordner seg med festing av sideskjørtet.

 

Jepp... jeg er helt n00b på slikt...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Pratet med Eiker i sta... da hadde de fått en forsending fra Zender... Håper fangeren min var med der. Målet har vært å få bilen klar til VW Audi treffet på Våler, anser det som litt optimistisk, men håper jeg rekker det...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår