volvofanatist Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hei, trenger litt hjelp her nå.. Har en 240 med 200k motor ifra 360 stående her.. Saken er den at vi for noen dager siden fant oljegrums i kjøleveska og den kokte av ingenting osv.. Dessuten så gikk den bare når det var trykk i kjøleveska.. Så vi kom egentlig fram til at det måtte være toppakningen som hadde takka for seg... Så i dag skrudde vi av toppen da, men pakningen ser jo faen meg hel ut.. værsåsnill og ta en titt på dessa bildene og si hva dere mener sjøl.. På forhånd takk;) Skjønner ingenting lenger jeg... Det eneste jeg syns ser litt tvilsomt ut her, er det hakket på bilde nr 6, men det er jo bare mellom oljekanal og boltehull såvidt jeg kan forstå, så det burde jo ikke ha noe med kjøleveska å gjøre... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Ikke godt å si men kan være at toppen er sprukket. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Er ikke alltid man kan se på pakningen om den er gåen.. Det har jeg erfart ett par ganger selv.. Men om dere hadde hvit guffe i oljepåfyllingslokket, den kokte ofte osv, er det nok topp-pakningen.... Bytt den å se om feilen blir borte. Hvis ikke, kan det være sprekk i toppen/blokka som gjør at dere får guffe i oljepåfyllingslokket, den kokte ofte osv.... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Er det da, at toppen ser jævli strøken ut den og.. Men gidder ikke bytte pakning hvis toppen er gåen, det gidder jeg ikke koste på den drittmotor'n... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Er ganske vanskelig å se at toppen er sprukket også da.. Med mindre du varmer den opp.. (metallet i toppen utvider seg ved varme, ergo vises sprekken bedre). Men som sagt, veldig vanskelig å se.. Jeg hadde prøvd å bytte topp-pakning først.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 sprekker ser du somregel ikke, må trykktestes for å finne ut.. om toppen har vært veldig varm mange ganger hadde det kansje vært en ide å sjekke om denne er skeiv før dere monterer den sammen igjen... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Bytta toppakningen i går, og nå er den helt tett ihvertfall... MEN, vi fikk et nytt problem... Når vi er ute og kjører, så går det på stort sett så mye turtall som mulig, og bilen kan gå som ei kule(ei veldig dau ei, da det er 200k motor) i de første 15-20 minuttene.. Da begynner den å fuske, og du må jokke på gassen for at den i det hele tatt skal gå over tomgang.. På tomgang derimot går den veldig fint... Så kan vi la den stå å gå på tomgang i 5-10 minutt, og da går den som faen igjen i 15 min etterpå.. Plugga er hvite, så jeg går utfra den får for lite bensin, noen som har noen forslag? Det første jeg skal gjøre er å blåse reint bensinslangene med trykkluft ihvertfall.. På forhånd takk for svar.. Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Sjekka bensinfilter? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Sjekka membranet i forgasseren, trykkslangen mellom innsug\bremsekraftforsterk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Jeg har akkurat også bytta topp pakning på min B230k Min starter greit med litt choke. Så hakker den fælt de første 500metere(den er jo kald tross alt) Så går den fint i ti min. Nårmotoren er blitt skikkelig varm og jeg gir gass på et litt lavt turtall starter den å gi på og så smeller og hakker der en gang og så går det som rakkern igjen. Antakelig er det nok noe med et eller anna vacum greier jeg pelte av. Jeg skrev ned hvor alle slangene gikk hen men det er en jeg er usikker på når jeg tenker meg om. På toppen sitter det en rød dings med to steder det en kan feste vacum slangen. Omtrent rett under innsuget. det var et feste innert og et ytterst på den dingsen. Hvilket av de skal jeg bruke?? Eventuelt finnes det et vacum feilsøke sjema en kan bruke? Omtrent sånn som vi bruker på elektronikk greier for de som driver med sånt. En annan ting det ikke stod noe om i instruksjonsboka mi er hvor fort jeg skal ettertrekke boltene og hvordan jeg gjør det? Jeg har ikke bytta topppakningt før så finnes det en grei oppskrift på nett? Hvis noen gidder å svare noen hjelpende setnigner overlever kansje bilen min noen år til det hadde vært topp. hilsen Karsten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.