Gå til innhold

Audi A5

Ranger emnet


andrej1

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den var skikkelig fin! Men fronten til s5en på det bildet så litt allroad ut med så my sølv i grillen.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Alle S og RS utgaver er med Quattro ;)

 

 

Joda, men på A5 så får man bare 3 literen i quattro i kombinasjonen med manuell kasse. Men vi får se når den kommer ut da :)

 

S5 kommer iverthfall med quattro

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Var ute å prøvekjørte A5en i går. En kamerat har kjøpt en med 3.0 oljebrenner.

 

Førsteinntrykket da den kom kjørende inn på gårdsplassen var at den var anonym. Det eneste som gjorde meg oppmerksom på at det var noe spesielt som kom kjørende var de utrolig harry kjørelysene. Her snakker du bling-bling faktor som vil gjøre selv den mest innbarka hallik i LA missunnelig. Jaggu meg ikke værst å ha gode gammeldagse baklys på den da, når frontlysa hadde passet inn i garasjen til snooop dog. Whatever - A5en i RL ser ut som en helt ordniær bil. Svigermor så ikke en gang at kameraten min hadde kvittet seg med gammelaudi'n. Jaja, henne om det.

 

Dørstokkene fortjener et par ord de også. De ser ut som de har kommer rett fra prototypen. Hva Audi holder på her skjønner ikke jeg, bilmerket som er selveste master of plastics burde vel ha fått til å skjule noe så gresselig stygt. Bilen ser rett og slett halvferdig ut.

 

Vel inne i bilen er det ingen tvil. Det er godt å sitte og alt sitter der det skal. Walter har tatt med seg noe av det han har lært fra støvlelandet og gitt A5en instumenter a la Alfa Romeo. Det er kult. Men hva er dette med at viserne skal danse slik? Dette er bare dumt og kun kvisete tenåringsgutter synes sånt er tøft. I allefall ikke noe for en gentleman som skal kjøre 80 mil hjem neste dag. Ellers er interiøret perfekt. Faktisk så perfekt et det er ulidelig kjedelig. Man blir faktisk trøtt av å sitte i en A5, det finnes ingenting som inspirerer i denne sterile tyske drømmeverdenen.

 

Lyden er som altid i en tysk diesel - uinteressant. Det første jeg legger merke til når jeg starter å kjøre er at den drar utrolig dårlig. Er det mulig, tenker jeg... Bilen drar jo ikke på lavt turtall. Jeg øker turtallet, men ingenting skjer. Å ja - jeg må vente to sekunder til turbotrykket har bygget seg opp. Riktig, turbodiesel... Denne bilen hadde fortjent en selvpustende bensinmotor, ingen tvil om det. Men når jeg tenker meg om så er jo bilen anonym utvendig, kjedelig innvendig så hvorfor ha en spennende motor i den? Nei, motoren passer bra den.

 

Konklusjonen blir at dette sannynligvis blir en salgssuksess. Audi selger jo biler som hakka møkk i Norge og for en som liker kjedelige biler men ikke vil kjøre japansk så er dette en flott bil. For oss andre så finnes det heldigvis alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår