neoplex Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 hvis du bruker en EVO blokk, så kan den borres 100+mm.. dette er ikke en serieprodusert blokk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 men tilbake til begjyndelsen.. lurer litt på B30 blokka, litt feil plassering..men litt meir aktivt her inne.. 3l -> 3,3l hva type stempler bruker du da? XXmm? noen som har noe ca pris på hva de koster å borre so mykje, evt hvem utfører jobben? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 B30 er vel ikke akkurat noe å trimme på etter hva jeg har hørt??? Alle er så gira på å ha mest mulig volum i motorene sine, skjønner ikke det... Lengre slag= bedre bunndrag og dreiemoment med en mister på toppeffekten jo mere slag en har... Ser at EVO/R/Super Marine blokka har vært nevnt, den kan borres til 99mm eller noe og kjøre med turbo eller 103 eller noe for sugis. Blokka har tykkere vegger... Det er ei utbytteblokk for bla penta motorer og brukes også når døm bygger evo motorer... Er vel bedre å ha en driftsikker og rapp motor enn en traktor som bare går i stykker hele tia? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Alle er så gira på å ha mest mulig volum i motorene sine, skjønner ikke det...? er jo det det hele går ut på, plass til mer luftog/bensin-> mer bang.. karakteristikken bestemmes om dette hentes i borring eller stroking Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 men tilbake til begjyndelsen.. lurer litt på B30 blokka, litt feil plassering..men litt meir aktivt her inne.. 3l -> 3,3l hva type stempler bruker du da? XXmm? noen som har noe ca pris på hva de koster å borre so mykje, evt hvem utfører jobben? bruk ned dreid b21et stempel til b30, borre opp til 92mm eksenterslip veiv til 85mm og bruk b230 råder og du har 3388ccm Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 BTW jeg har 98mm boring og 86 i slag og 2593ccm og 16v sugmotor Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 bruk ned dreid b21et stempel til b30, borre opp til 92mm eksenterslip veiv til 85mm og bruk b230 råder og du har 3388ccm okej..takker for svar, snakker vi sugemotor då eller turbo motor, siden ET stemplene var nemt? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 sug siden du øker lengden så må man redusere komphøyden på stempel. da kan man dreie av ET stemple 2,5-3mm(dette blir da plant og ikke med fordypning) så snur d plant med blokka. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 sug siden du øker lengden så må man redusere komphøyden på stempel. da kan man dreie av ET stemple 2,5-3mm(dette blir da plant og ikke med fordypning) så snur d plant med blokka. okej, i see..får ta det på neste B30 motor, har 3 stk;) blir nokk bare 3l til og bejynde med, med kvassere kam å bearbeidet topp osv.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 veit du foresten hvor mykje som er på veiva orginalt før du eksenterslip ned til 85mm? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 mener det er 55 mm råde tapp og når man exsenter sliper den ned til 49mm så får man 5mm lengre slag Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 mener det er 55 mm råde tapp og når man exsenter sliper den ned til 49mm så får man 5mm lengre slag åja ja oki:D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.