Gå til innhold

Rally lisensen....?

Ranger emnet


T-TIC

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg på lisens kurs i Stavanger 13 april tror jeg det var.

Var visst ikke nok interesse her på østlandet til å ha ett kurs.

Blir nok starting med en leid Volvo original på Grindalsmoen i Elverum den 27 Mai.

Ett greit lite sprint løp å start som grønn uten note erfaring.

Blir nok litt note trening før jeg kaster meg inn i løypa da.

Får mere info på mail når det nærmer seg.

For dere som skal melde dere på lønner det seg sikkert å ringe rimelig fort i tilfelle det blir fullt.

Det kryr jo ikke av disse kursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om rally på grindalsmoen er grusrally?

 

vi trenger et par grusrally som ikke er for langt unna til å trene litt før rally trøndelag!

Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDi 4WD 2000

Opel Olympia A 1969 1,1SR

Opel Vectra A 1,8 1993

Opel Ascona C 1,6 1987

Opel Kadett B coupe 1,1 LS 1969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite tips når du begynner med rally, er å prøve deg på et par løp i sverige!

 

Vi har deltatt på 2 i østersundstraktene som blir det nærmeste for oss! Du bli veldig godt mottatt der, synes vi har blitt bedre mottatt i sverige enn i norge! billigere er det å!

Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDi 4WD 2000

Opel Olympia A 1969 1,1SR

Opel Vectra A 1,8 1993

Opel Ascona C 1,6 1987

Opel Kadett B coupe 1,1 LS 1969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite tips når du begynner med rally, er å prøve deg på et par løp i sverige!

 

Vi har deltatt på 2 i østersundstraktene som blir det nærmeste for oss! Du bli veldig godt mottatt der, synes vi har blitt bedre mottatt i sverige enn i norge! billigere er det å!

 

Flott tips.

Jeg skal nok trene litt noter med samboeren min før jeg kaster

meg ut i løypa.

Samboeren min har også kjørt i sverige og en del i norge.

Jeg tror sprinten i Elverum er greit å starte med siden risken for skader er litt mindre enn på skogen og man blir fort kjent med løypa.

Skal skaffe meg notene til sprinten og kjøre igjennom med vanlig person bil ett par ganger også så jeg vet hvor hushjørnene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være greit å få trena ja på en sprint, de har som regel et par fine hjørner som kan forvandle bilen til et pent lite vrak!

Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDi 4WD 2000

Opel Olympia A 1969 1,1SR

Opel Vectra A 1,8 1993

Opel Ascona C 1,6 1987

Opel Kadett B coupe 1,1 LS 1969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

det er fint og kjøre i sverige billiger er det også som skevet over her,ang den treninga så må du være litt forsiktig da for hvis tilleggsreglene for løpet er lagt ut så kan du fort bli nektet start pga tjuvtrening,er litt usikker på hvordan det er på de sprint løpene da det er vel besiktigelse av løypa først men slik er det på vanlig rally på skogen iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat endret lisens kurs til Oslo nå.

Fant ut at de har ett kurs den 17.04.

Da slapp jeg den turen.

Tonih: Skjønner hva du mener. Men det er nok ikke noe farlig å kjøre igjennom der før løpet.

Dette er ett industrifelt som alle og en hver kan kjøre rundt på.

Skal bare kjøre rundt å bli litt bedre kjent med området.

Skal ta en tur med bilen jeg skal leie på vanlig vei også, så jeg blir litt kjent med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
det er fint og kjøre i sverige billiger er det også som skevet over her,ang den treninga så må du være litt forsiktig da for hvis tilleggsreglene for løpet er lagt ut så kan du fort bli nektet start pga tjuvtrening,er litt usikker på hvordan det er på de sprint løpene da det er vel besiktigelse av løypa først men slik er det på vanlig rally på skogen iallefall

 

Må legge til her etter å ha vært på kurs og blitt litt mer klok...

Hvis man kjører igjennom etter at infoen om rallyet er lagt ut for allemanns eie kan man slite litt om man blir catchet!

Lisensen henger i en tynn tråd og man får sikkert ikke starte på dette løpet ihvertfall.

Til og med om man bor ved veien som skal brukes i dette rallyet og man er nødt til å kjøre der, må man si ifra til bilsport forbundet og forklare ståa.

Jammen er det lærerikt å komme seg på kurs.

Beklager om jeg har kommet med feil info tidligere.

 

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår