Ticket2Fly Skrevet September 24, 2003 Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 Originally posted by Överladdaren Monter en swirl pot på inngående kjøleslange så får motoren kontinuerlig luftet kjølesystemet. Kan du forklare hvordan dette swirl pot greinene funker ?? Hørtes fint ut ihvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 Jeg er redd for at toppen kan være skjeiv jeg.. Skal sjekkes hos Naf den 3 Oktober. Var på jobb i 5 timer, og når jeg skulle kjøre bilen, så gikk den varm på 4-5minutter.. Da var det bare å stoppe.. Overladdaren - Swirl Pot? Hva er symptomer på sprukken / skjeiv topp? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet September 24, 2003 Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 -Hvit røyk i eksosen -Varmgang -Vann i oljen, får da melkeaktigkonsistens og en grå/grønn farge. Om toppen har sprekk eller er skjev må den nok av for å finne det ut. Da kan den trykktestes. Kan godt hende det bare er toppakningen som er gått. Det gir nesten like symptomer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 HRMF! Det som skjer er.. Når vi hentet bilen. Jeg og en kompis. Så blei den litt varm liksom.. På nåla. Så jeg spurte tidligere eier hva det var for noe, han sa at det bare var å knipse på nåla.. men, det funka jo ikke.. På en bensinstasjon tok vi et godt stopp.. og da viste det seg at det ikke var noe vann på bilen. Da fylte jeg på 10 liter med vann, og alt kom inn i systemet osv.. Og det gikk utmerket og alt var bra.. Så i byen av og til har det samme skjedd, så det er vel lekkasje en plass.. Men, nå i det siste har det bare blitt værre å værre.. Skal ha Naf til å sjekke det ut.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Originally posted by Jonte Jeg er redd for at toppen kan være skjeiv jeg.. Skal sjekkes hos Naf den 3 Oktober. Var på jobb i 5 timer, og når jeg skulle kjøre bilen, så gikk den varm på 4-5minutter.. Da var det bare å stoppe.. Overladdaren - Swirl Pot? Gidder ikke forklare hvordan en swirl pot funker selv, så jeg sakset dette fra internett og fant dette bildet av en SP. A swirl pot helps to eliminate pockets of air that can occur in the water system, which can then cause the water temperature to rise. The pockets of air which can form create "hot spots" within the system, which is not good for the engine. The swirl pot swirls the water around, drawing the air bubbles out from the centre of the swirl pot and out of the top through a bleed tube back to the header tank. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Se etter "bobler" av eksos i ekspansjonstanken din, og oljepartikler, da har du enten blåst bakning eller skjev/sprukket topp. Kan og ta en co test av vannet på ett verksted. Trenger ikke mer enn 1 varmkjøring så er det gjort, toppen blir skjev eller sprekker. Høres ikke bra ut at den bruker så mye vann, og det skulle være temmelig synlig om det var en ekstern lekkasje. Lukter katta i sekken lang vei det her dessverre, og dyrt. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Jeg ser ingen av delene.. Ikke vann i olja, og ikke olje i vannet. Synes det er pussig. Men, den begynte å gå varm like etter jeg kjøpte den. Og han sa selv at den hadde kokt noen ganger, men da hadde han kjørt den på verksted og de hadde fikset det. Bilen skal inn til NAF å sjekkes, jeg har ikke utstyr eller kunnskap til det selv. Håper ikke det er noe alvorlig. Om toppen er gåen krever jeg tilbake penger eller så får han ta tilbake bilen. Og da gidder jeg ikke bruke penga på ny 320 topp, da blir det grommere motor. 325i, eller noe annet.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joey Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Hvis du har planer om å heve kjøpet eller få igjen penger må du ikke begynne å skru på bilen.. Da opphører kjøpsloven! Du har jo hatt bilen en liten stund nå også så jeg tviler på at det nytter å få igjen no.. Men du må jo selvfølgelig prøve.. Jeg hadde ringt med engang!! For dette visst nok forrige eier garantert noe om.. (Siden den ble\var tom på veien hjemover etter kjøpet.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Fått "fiksa" bilen. Luftet systemet og fylte på frostveske. Den fungerer bra nå, får varme i varmeanlegget, og alt.. Men, den lekker eller bruker kjølevæske.. Men, jeg vet ikke hvor det lekker.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 tja, høres ut som samme problemet jeg hadde med opelen dette... Den brukte godt med kjølevann, da var det gårn toppakning... Nå som det er så kaldt bør det være mulig å se at den ryker kraftig hvitt i allefall... da drikker den store deler vann inn i en eller flere sylindre:) Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Var en slange som lekte vann, masse vann! En liten mellom blokka og torpedoveggen. Så den skal skiftes snarest! Ulydene fra bakstellet blir bare verre og verre. Nå er det ikke bare summing, det klunker å klanker.. Øker med farta på bilen, og nå er det også lyd mens jeg har gass.. det er bare svakere lyd ved gass.. Hva kan det være? Høres ut som det kommer fra høyre sida på bilen. Høres ikke utenifra.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Den lyden høres ut som katta i sekken...... :D eller diffen, hjullager, drivaksel o.s.v..... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by G60Turbo Den lyden høres ut som katta i sekken...... :D eller diffen, hjullager, drivaksel o.s.v..... Hva er det med deg å det å alltid godte deg over noe jeg gjør galt eller noe? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWe30 323i Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by Jonte Var en slange som lekte vann, masse vann! En liten mellom blokka og torpedoveggen. Så den skal skiftes snarest! Ulydene fra bakstellet blir bare verre og verre. Nå er det ikke bare summing, det klunker å klanker.. Øker med farta på bilen, og nå er det også lyd mens jeg har gass.. det er bare svakere lyd ved gass.. Hva kan det være? Høres ut som det kommer fra høyre sida på bilen. Høres ikke utenifra.. Hei! Har du sjekka at det er olje på diffen? (den tabben har nemlig jeg gjort) :) Eller kommer lyden spesielt ved venstre-svinger?(siden lyden kommer fra høyre side) da kan det være "stikk-akslingen" som går ut fra diffen.. Jeg har også et problem med dunking fra bakstellet, så nå står bilen på bukk...tror det er mellomakslingen eller en av stikk-akslingene Den summinga har jeg også på bilen min..virker som om den kommer fra girkassen..skal visstnok ikke være noe alvorlig Lykke til forresten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 bankinga bak kan jo være at en foringa er gåen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.