Gå til innhold

Småproblemer med BMW 320i

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Har litt småfeil med bilen. Lurer på om noen vet noe om det?

 

 

Bilen lekker kjøleveske en plass. Men, den lekker kun når bilen blir varm, og da lekker det ganske mye, så den blir jo bare varmere å varmere. Så av og til koker den jo nesten.. Så da er det bare å stoppe.. Da ser man at det fordamper og ryker fra høyre siden av motoren helt inntil torpedoveggen, er det slangene til varmeapparaetet eller?

 

Noen som har vært borti dette?

 

 

Ellers har jeg noen ulyder fra bakstellet trur jeg.

 

Når jeg kjører over humper klonker det fra høyreside bak.

Også når jeg kjører og bilen ikke drives liksom, altså når den evt ikke står i gir, eller når jeg holder clutch'n inne hører jeg en en summing, som økes etter hvor fort bilen går.

 

Noen tips på dette?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rørene til varmeregisteret går inn der hvor du beskriver. Kanskje rørene er morkne eller så må varmeregisteret(apparatet) skiftes.

 

Klonkinga fra høyre bakside kan være det øvre støtdemperfeste, ta å sjekk det i bagasjerommet. Evt. kan det være traversforingen, dette er de store runde foringene i forkant av bærearmene. Det letteste er å jekke opp bilen og dra litt i hjulet for å se om noe er løst.

 

Summingen vil jeg tro kommer fra differensialen. Da hører du som regel ikke noe før ca 50 km/t over dette blir det bare sterkere og sterkere jo fortere du kjører. Du kan prøve å skifte diff-oljen og se om det hjelper på lyden. Om det varierer om du svinger til høyre/venstre kan det vær hjullagrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har bilen stått litt. Og jeg har fylt på kjølevann igjen. Prøvde å starte den.. Det lekker ikke når den står i ro.. Bare når den blir kjørt, virker det som. Den gikk varm nå igjen.. FAEN.

 

Har vært borti dette før, men så har jeg fylt på vann, fått det inn i systemet.. Også har det funket bra i en uke liksom, også blir den plutselig varm igjen...

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mykle

Hadde akkurat samme problem som du beskriver her. Min lakk mye kjølevann når jeg kjørte hardt, lite når jeg kjørte rolig og ingenting når den gikk på tomgang. Da var det den ene slangen som går inn til varmeregisteret som hadde sprekt.

 

- Chris

 

Akkurat. Trur det er den jeg også. Får se om jeg får tak i en ny en.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok regne med større problemer enn en slange i løpet av kort tid, å kjøre en bmw 6er varm er noe av det lureste du kan gjøre.... de toppene vrir seg lett når det blir varmt, og da har du problem.... så fiks feilen fort og ikke kjør den mer varm.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd å få problemer med en bil man nettopp har kjøpt. Men jeg tror nok forrige eier visste godt om problemene. På bildene du la ut av bilen ser det ut til at nivået i ekspansjonstanken er så å si null, samtidig som at ledningen til nivåsensoren i tanken er fjernet.

Har du sjekket hvorfor den ene slangen til radiatoren er surret inn i sølvpapir?

 

Uansett virker det som om dette ikke er noen dyr reparasjon, bare skifte en slange eller noe.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene i E30 er mye plaget av luft i systemet.... på min 318 og 320 drev den og gikk seg varm titt og ofte med de intervallene som passet seg. De var bare å lufte skikkelig ut, så ga de seg. Ellers så stoppet sirkulasjonen og den blåste vannet ut oversuddslangen..

 

Ikkje sikkert det er det som gjør det, men greit og prøve........

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår