haggis1304 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Har fått tak i en alu intercooler med følgende mål (B,H,D) 57cm over tilkoblingene, 30cm, 7,6cm, samt 3" tillkoblinger. Har noen av dere montert noe ala dette i en 940? Blir det masse styr med tilpasning av fester og slikt? Har søkt en del rundt på nette for å finne en slags guide på hvordan bytter ut intercooler, men finner liksom ingen ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Det sier seg vel selv hva du må gjøre om du prøvemonterer den.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 alt passer som regel med litt arbeid.blir som regel litt ombygging med fester osv. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Da får vi ta helgen til hjelp. Har heldigvis masse strips. He he. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Største mål på en som passer i inn uten større problemer er? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Nå har begynt å se litt på dette intercooler prosjektet. Åpnet opp grillen for å orientere meg litt, og så ser jeg at det er kobla tre stykk data-kabler til intercooleren min, hva er dette? Har tilkoblinger på midten samt klima-anlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Regner med at disse kablene er til klimaen. Fungerer intercooleren som en slags kjøle løsning for klima anlegget eller. Den nye alu-colleren jeg har skaffet meg har ikke noen utak til slike kabler. Noen her inne med ecc som har byttet til alu cooler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Nå har begynt å se litt på dette intercooler prosjektet. Åpnet opp grillen for å orientere meg litt, og så ser jeg at det er kobla tre stykk data-kabler til intercooleren min, hva er dette? Har tilkoblinger på midten samt klima-anlegg. de sitter jo ikke på coolern da,men på den seperate kjølern til klimaen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Trodde først at det var en liten separat kjøler under intercooleren min. men det virker som om det bare er en enhet. Kan jo være at den skrudd eller festet i cooleren på en måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Trodde først at det var en liten separat kjøler under intercooleren min. men det virker som om det bare er en enhet. Kan jo være at den skrudd eller festet i cooleren på en måte. Det er en stor flat kjøler som sitter foran intercoolern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 En stor flat kjøler ja det kan stemme. Trodde at dette var intercooleren jeg. Hvis intercooleren ligger imellom denne kjøleren og radiatoren, så kan det ikke være tykke greiene. Min cooler er jo 76mm bred, kan bli litt problemer her skjønner jeg. Spesielt for en 1.klasses amatør mekker som meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigbrede Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Det som sitter ytterst er kjøleren til AC annlegget ditt. Nederst her finner du 3 kontakter. I mellom sitter Intercoolern og nærmest motoren sitter radiatoren med vifta. Jeg tok ut den orginale Cooleren, flyttet radiator og ac kjøler nærmere motoren. Pass på rørene inn på AC kjøleren, disse må bøyes litt for å få det til. Tilslutt setter du den nye alucoolern din ytterst. Noe klunder er det, men det går fint med litt toldmodighet. Har endel bilder fra min ombygging hvis du vil se hvordan jeg har gjort det!??! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Største mål på en som passer i inn uten større problemer er? 24" x 12" x 3" går inn uten problemer. Må sage litt med høyre hovedlykt da, men ikke mye. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Jeg driver å stapper inn en kina cooler med 600x300x76 som mål og den går akkurat inn. Mulig man kan ha bittelitt større men er ikke mye å gå på. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Bare bytter du med den originale? eller må du tilpasse med fester og slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg