Gå til innhold

Framgangsmåte til skifte termostat?

Ranger emnet


AudiA5Sportback74

Anbefalte innlegg

Må jeg lufte systemet når man har skifte thermostat?

 

d skal egentlig lufte seg selv, men vi har mange altvitene på forumet som mener noe annet, så vi for se hva dem sier da;) selv har jeg aldri hatt problemer med luftning, verken på M20 motorene eller på M50 motorene og M51

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må det på bmw'n ihvertfall..Det er noen lufteskruer du må åpne, en på radiator(m20 og m50) og en på termostathus på m20, og så er du avhengig av å la fronten stå høyere under luftinga, la den stå i en bakke eller jekke den høyt opp el noe sånt. Dette er viktig og få gjort skikkelig ellers vil du få problem med temratur på motor og varmeapparat:)

 

må være noe rart med bmw`ene jeg har hatt, aldri hatt problemer med lufting :wonder:

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d skal egentlig lufte seg selv, men vi har mange altvitene på forumet som mener noe annet, så vi for se hva dem sier da;) selv har jeg aldri hatt problemer med luftning, verken på M20 motorene eller på M50 motorene og M51
Allvitere?? Det er faktisk et reelt problem.. hvorfor tror du det er lufteskruer f.eks? hvorfor er det så mange som har problem med luft i systemet som løser seg etter lufting da? Men har du kanskje en spesiell måte du fyller systemet på eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allvitere?? Det er faktisk et reelt problem.. hvorfor tror du det er lufteskruer f.eks? hvorfor er det så mange som har problem med luft i systemet som løser seg etter lufting da? Men har du kanskje en spesiell måte du fyller systemet på eller?

 

nå er d faktisk rett mange på forumet som sier ditt og datt, å har pokker med ikke testa d selv en gang, ingen her som har sagt at du er alvitene, men kanskje du er d da, i å med du skriver dette og føler deg truffet. Får mange er vel dette et problem, men for meg har d ALDRI vært et problem, og prater da av egen erfaring, nei, jeg gjør d på helt vanlig måte, om d var d du ville vite, jeg kan ikke noe for at ikke andre får d til. ja jeg synes nå d er litt merkelig dette med lufte skrue, for bmw er faktisk en av få biler med d, så d er vel noe helt spesielt med bmw i forhold til andre biler da.........

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk testa det selv helt nylig..Bytta varmeregisteret, etter det fikk jeg problemer med luft i systemet som gjorde at temperaturen på motoren ble altfor høy.. Jeg mener bare du skal være litt forsiktig med og si at dette bare er tull da vi godt vet at en overopphetet motor kan bli store konsekvenser..

 

Gå inn på http://www.bimmers.no f.eks og søk på "lufte" o.l så ser du det er veldig mange bmw eiere som faktisk har dette problemet.. Det er norges største bmw forum så hvis du kaller dem som mener at det kan bli problemer med luft i systemet for allvitere bør du tenke deg om..

 

Du skrev faktisk, Quote: d skal egentlig lufte seg selv, men vi har mange altvitene på forumet som mener noe annet, så vi for se hva dem sier da

 

Så da er jeg og alle de andre som mener det må luftes allvitere ifølge deg..

 

Jeg er enig med deg i en ting da, og det er at dette er noe spessielt på bmw for jeg har heller aldri hatt dette problemtet med noen andre biler, og jeg har hatt over 20 biler og skrudd masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard i E34 er jo M20, med mindre han har bytta i 525, elr 535..

 

Uansett så omhandler Haynes boka det meste av motorene, osv...

Funnet ut at boka hjelper i stor grad viss du er usikker på enkelte tinger, og No offence folkens, men noen ganger så kan enkelte svar her inne kludde over hverandre.. men mye har også hjulpet meg!. :D:D

 

BMW520 kan sine ting, takk for hjelp før btw. =)

 

Hvordan kan m20 være "standard" (i 520) når modeller fra 88-90 har m20 og modellene fra 90-96 har m50?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk testa det selv helt nylig..Bytta varmeregisteret, etter det fikk jeg problemer med luft i systemet som gjorde at temperaturen på motoren ble altfor høy.. Jeg mener bare du skal være litt forsiktig med og si at dette bare er tull da vi godt vet at en overopphetet motor kan bli store konsekvenser..

 

Gå inn på http://www.bimmers.no f.eks og søk på "lufte" o.l så ser du det er veldig mange bmw eiere som faktisk har dette problemet.. Det er norges største bmw forum så hvis du kaller dem som mener at det kan bli problemer med luft i systemet for allvitere bør du tenke deg om..

 

Du skrev faktisk, Quote: d skal egentlig lufte seg selv, men vi har mange altvitene på forumet som mener noe annet, så vi for se hva dem sier da

 

Så da er jeg og alle de andre som mener det må luftes allvitere ifølge deg..

 

Jeg er enig med deg i en ting da, og det er at dette er noe spessielt på bmw for jeg har heller aldri hatt dette problemtet med noen andre biler, og jeg har hatt over 20 biler og skrudd masse..

nå skrev jeg et langt innlegg her, men alt ble sletta av pc dritten, så nå gidder jeg ikke å skrive d opp igjen:(

men jeg har selv skrudd bil siden jeg var 10, er 33 nå, så litt erfaring har jeg;) men jeg sier bare at vi har ulike erfaringer med ting, jeg sa min, å du din, dette med alvitene så vet du like godt som meg at d fins mange som mener dem kan alt, men nesten ikke rørt en skrue selv, d var d jeg hinta til. gidder ikke å skrive mer nå. back to topic

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår